بین الملل

«محمود عباس» در اندیشه تصمیم‌های سخت برای اعمال فشار بر واشنگتن

«محمود عباس» در اندیشه تصمیم‌های سخت برای اعمال فشار بر واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» امروز (چهارشنبه) نوشت، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حال بررسی اتخاذ تصمیم‌های سخت است تا اینگونه بر رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر طرف‌های بین‌المللی برای آغاز روند سیاسی اعمال فشار کند.

در این گزارش آمده، عباس دریافته که بدون اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت‌ساز نمی‌توان مصیر صلح فعلی را تغییر داد. این تصور در سایه ادامه تعرض رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها و ناتوانی آمریکا و امتناع آن از اجرای وعده‌ها به رام‌الله از جمله گشایش کنسولگری آمریکا در قدس ناشی شده است.

عباس به اطلاع آمریکا، مصر و اردن رسانده که به رژیم اسرائیل با اجرای تصمیمات شورای مرکزی فلسطین از جمله لغو شناسایی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و پیامدهای آن را در نظر نمی‎‌گیرد.

الشرق الاوسط افزود، این رویکرد عباس پس از آن اعلام شد که تلاش‌های اردن و مصر برای قانع کردن دولت آمریکا به منظور اتخاذ طرحی برای آغاز روند سیاسی شکست خورد.

تلاش برای آغاز روند سیاسی در پرونده فلسطین با هماهنگی مصر، اردن و فلسطین حتی قبل از روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد اما بر خلاف انتظارها، واشنگتن افقی برای آغاز این روند باز نکرد و تنها به حمایت از ابتکارهای اقتصادی اکتفا کرد؛ موضوعی که رام‌ها حاضر نیست آن را به عنوان جایگزینی برای روند سیاسی بپذیرد.

در ادامه این گزارش آمده، با ادامه وضعیت «نه جنگ و نه صلح» فعلی ، عباس تصمیم گرفته که برای اجرای تصمیمات جلسه اخیر شورای مرکزی فلسطین چراغ سبز دهد. این تصمیمات شامل لغو به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمانی که تل‌آویو هم کشور فلسطین را در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس بپذیرد، ادامه انتقال از مرحله تشکیلات خودگردان به مرحله دولت، کنار کشیدن «ساف» از تمام توافق‌ها با اسرائیل، لغو توقف هماهنگی امنیتی و امثال آن است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا