البرز

معافیت‌‌های مالیاتی واحدهای سال ۹۵ تا ۹۹ دارای پروانه بهره‌برداری پیگیری می‌شود

معافیت‌‌های مالیاتی واحدهای سال ۹۵ تا ۹۹ دارای پروانه بهره‌برداری پیگیری می‌شود

به گزارش یولن از کرج، سید رضا فاطمی امین  که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور  امروز در شهرستان اشتهارد حضور یافته بود،در حاشیه بازدید از واحد کنسرسیوم فعال در حوزه دیالیز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر فعال نبودن بخشی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان بزرگ ترین شهرک صنعتی در  کشور افزود: بخشی از این واحدها به دلیل نیروی کار فعال نیستند این در حالی است که حدود سه تا چهار هزار نیرو باید به این واحدها تزریق شود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۲ پروژه تامین مالی زنجیره ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سال گذشته به صورت آزمایشی در این وزارتخانه انجام شده است، گفت: امسال بنا داریم که این برنامه ها را توسعه بدهیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور برنامه هایی از جمله تسهیل حمل و نقل عمومی ارزان باید اجرایی شود، از سوی دیگر مشکل دیگری که این صنعتگران با ما مطرح کردند به سرمایه در گردش بر می گردد که به همین منظور سال گذشته ۲ پروژه تامین مالی زنجیره ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب را به صورت آزمایشی در وزارتخانه انجام که امسال بنا داریم آن را توسعه بدهیم که بدین شکل بخش عمده یا از مسایل مربوط به سرمایه در گردش حل می شود.

فاطمی امین گفت: مشکل دیگر این واحدها به تامین مواد اولیه بر می گردد که در این رابطه نیز اقداماتی به صورت عرضه تلفیقی در بورس همانگونه که در ورق فولادی انجام و مشکل مواد اولیه در این بخش حل شد برای حوزه مواد پتروشیمی در حال آغاز کردن هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کنند با تامین مواد اولیه سرمایه در گردش و نیروی کار قابل فعال شدن هستند تصریح کرد: اما حدود ۳۰ درصد از واحدها نه تنها در این شهرک بلکه در کشور  مشکل مدیریتی دارند یعنی هیات مدیره صلاحیت حرفه ای لازم را ندارد که در این رابطه باید مسیرهای دیگری را می طلبد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش بهره وری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: به همین منظور برنامه ای نهایی که هفته آینده اعلام خواهد شددر این بین مهم ترین کار برای توسعه دانش بنیان ها ایجاد بازار کار برای این شرکت ها است بدین معنی که برای شرکت های دانش بنیان در سال های گذشته زیست بوم به صورت تقریبی شکل گرفته اما آن چیزی که حرکت می دهد ایجاد بازار است.

فاطمی امین  اظهار داشت: هدف این است که با منافعی که استفاده از خدمات دانش بنیان ایجاد می کند آنها را توسعه بدهیم؛ به عنوان مثال در حوزه شرکت های معدنی  باید از اینکه باطله های معدنی از یک حدی بیشتر شود مشمول جریمه کرده و آنها مجبور شوند برای اینکه فرآوری و استخراح خود را به حد استاندارد برسانند از خدمات دانش بنیان استفاد کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های تولیدکنندگان در حوزه معافیت های مالیاتی بود اینکه واحدهایی که از سال ۹۵ تا ۹۹ پروانه بهره برداری گرفته اند شامل این معافیت نمی شوند که مقرر شده این موضوع را در دولت پیگیری کنیم.

فاطمی امین ادامه داد: موضوع دیگر در خصوص تامین برق است که در این مورد نیز در بودجه ۱۴۰۱ که پیشنهاد  شد که قیمت هزینه سوخت برای نیروگاه های واحدهای صنعتی و معدنی و تولیدی معادل قیمت سوخت برای نیروگاه های وزارت نیرو باشد ، این یعنی کاهش بسیار قابل توجه ای از ۵۰۰ تومان هر متر مکعب به ۱۰ تومانکاهش پیدا می کند که این مهم واحدهای تولیدی  را به این سمت که نیروگاه احداث کنند تشویق می کند.

وی گفت: موضوع دیگر در خصوص آلودگی هوا و به عباراتی آلایندگی در اشتهارد است که باید بررسی کنیم که در این رابطه یک پروژه انتقال پساب از کرج در حال اجرا است که پیشرفت خوبی داشته و بر همین اساس نگرانی در حوزه آب نخواهیم داشت  از سوی دیگر مشکل برق نیز تا حدی با راه اندازی نیروگاه های واحدهای تولیدی حل می شود.

فاطمی امین افزود: چالش دیگر کمبود نیروی کار است که در این رابطه بایستی حمل و نقل ارزانی را فراهم که از شهرهای دیگر نیز برای کار به این شهرک بیایند اما راه حل اساسی توسعه شهر سازی در اشتهارد است که در این رابطه نیز گزینه های حمل و نقل ریلی مطرح که در این خصوص نیز باید بررسی شود.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم دیالیز در شهرک صنعتی اشتهارد عنوان کرد: در این کنسرسیوم هشت شرکت در حوزه دیالیز از تجهیزات تا مواد اولیه، کیسه و لوله ها در حال فعالیت هستند و یکدیگر را پوشش و نیازهای هم را برطرف می کنند.

شهرک صنعتی اشتهارد با بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور در حال فعالیت است‌.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا