بین الملل

مقامات ترکیه به دنبال گفت‌وگو با بشاراسد

مقامات ترکیه به دنبال گفت‌وگو با بشاراسد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، یک روزنامه ترکیه‌ای روز گذشته (دوشنبه) طی گزارشی مدعی شد که مقامات آنکارا در حال رایزنی برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی با دولت سوریه هستند؛ امری که باعث خواهد شد تا روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد.

طبق گزارش شبکه «المیادین» و به نقل از روزنامه «حریت» برخی منابع مطلع دولت ترکیه گفته‌اند: «اخیراً دولت ترکیه یک سیاست موازنه‌ای را پی‌گیری کرده و همچنین طی چند ماه گذشته نقش‌هایی را خصوصاً در بحران اوکراین برعهده گرفته است؛ بنابراین این دو مورد، زمان کنونی را به بهترین زمان برای حل مشکل سوریه تبدیل کرده‌اند».

این منابع ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند: «آنکارا در تمام تماس‌های خود با دولت دمشق بر سه چیز تاکید دارد: حفاظت از ساختار منسجم و وحدت سرزمینی سوریه، ضمانت امنیت پناهندگان بازگشته به کشور و فعالیت حزب کارگر کردستان».

براساس گفته‌های این روزنامه، ترکیه این پیام‌های مهم را به دولت سوریه انتقال داده است؛ و چه بسا این هماهنگی را قبل از سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به امارات انجام داده باشد.

 چند هفته قبل، رئیس‌جمهور سوریه در چارچوب عادی‌سازی روابط دمشق با کشورهای عربی به امارات عربی متحده رفته بود؛ وی در آن سفر با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دیدار و گفت‌وگو داشت.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا