بین الملل

مقام لبنانی: اسرائیل با اشغال میدان کاریش، یک سوم انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند

مقام لبنانی: اسرائیل با اشغال میدان کاریش، یک سوم انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند

به گزارش گروه بین الملل یولن، «بسام یاسین» رئیس هیئت مذاکره‌کننده فنی نظامی لبنان در مذاکرات مرزبندی دریایی با رژیم موقت صهیونیستی گفت که وجود یک کشتی در میدان «کاریش» برای استخراج گاز، تجاوز [به حریم لبنان] محسوب می‌شود.

یاسین به شبکه خبری المیادین گفت: «اسرائیل قصد دارد ما را در عمل انجام شده قرار دهد و حفاری برای [استخراج] گاز از میدان کاریش را آغاز کند».

وی با بیان اینکه عقب‌نشینی از خط ۲۹ به منزله اعطای مناطق گسترده به دشمن اسرائیلی است، تصریح کرد، اگر رژیم صهیونیستی میدان کاریش را تصرف کند، خواهد توانست به مدت ۳۰ سال، ۳۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند.

منابع خبری لبنانی هفته جاری خبر دادند که یک کشتی متعلق به رژیم موقت صهیونیستی برای حفاری در میدان «کاریش» که در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار دارد، وارد این میدان شد.

این اقدام صهیونیست‌ها که در واقع مقدمه‌ای برای تاراج منابع گازی و نفتی لبنان به شمار می‌رود، شاهد موجی از محکومیت و انتقاد مسئولان و گروههای لبنانی است.

نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که این جنبش آماده است به رژیم موقت صهیونیستی پاسخ دهد. قاسم گفت که «به محض اعلام دولت لبنان مبنی بر تجاوز اسرائیل به آب‌ها و نفت ما در دریای مدیترانه، حاضریم نقش خود را در فشار و بازدارندگی در برابر اسرائیل، ایفا کنیم». 

این مقام حزب الله تأکید کرد که این جنبش آماده است تا با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله زور، از حقوق لبنان حمایت کند. وی ادامه داد: «در مسئله ترسیم مرزهای دریایی، اگر بن‌بستی در مذاکرات وجود دارد، باید اعلام کنند که مذکرات به بن بست قرار دارد و به پایان رسیده است».

معاون دبیر کل حزب الله در پایان خاطر نشان کرد: «ما [درباره مذاکرات دریایی] مهلتی برای حکومت تعیین نمی‌کنیم؛ زیرا در چنین تصمیمهایی، زیر چتر آن قرار داریم، ولی آن را به تسریع [در نتیجه آن] تشویق می‌کنیم».

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا