علمی و فناوری

نخستین مرکز نوآوری و فرهنگ «سلامت» در گرگان افتتاح شد/ توسعه بستر فرهنگی و نرم‌افزاری زیست‌بوم نوآوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مرکز نوآوری که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گرگان است، بستری را برای ارائه خدمات خلاق دیجیتال و آنلاین پزشکی، استفاده از فناوری‌های هوشمند در حوزه پزشکی تصویری پزشکی، ویزیت از راه دور و راهنمایی به بیماران برای مراحل بعدی درمان ارائه می‌کند.

 

افتتاح مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری  سفر، ستاری ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این مرکز نوآوری و فرهنگ سلامت و فرهنگ  را افتتاح کرد و با فعالان فناور مستقر در این واحدها به گفت‌وگو نشست. همچنین حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه پزشکی و سلامت نیز در دستور قرار گرفت.

 

توسعه بستر فرهنگی و نرم‌افزاری زیست‌بوم نوآوری

ستاری همچنین با حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور فرمانداران، فعالان فناور و نخبگان استان برگزار شد، از لازمه‌ها و بایسته‌های توسعه و رونق فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان و خلاق در این استان گفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با بیان این‌که توسعه این فرهنگ بیش از هرچیز نیازمند پیاده‌سازی یک زیرساخت فکری، فرهنگی و نرم افزاری است، ادامه داد: تفاوت شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری در نرم افزار این دو زیرساخت است. در شهرک صنعتی دیدگاه شهرک کاملا دولتی و نفتی است اما در کارخانه نوآوری یک فرهنگ و نرم‌افزار ایجاد شده تا یک جوان خلاق بدون هیچ سرمایه ای با ایده نوآورانه اش، تیم سازی کند، ایده خود را پرورش دهد، پس از این که ایده اش را ساخت ده هادر رویارویی با ده‌ها چالش فراروی خود از پارک علم و فناوری یا کارخانه نوآوری کمک بگیرد. بخش‌های زیست‌بوم نوآوری از پارک‌های علم و فناوری تا خانه‌های خلاق، تمامی این حمایت ها را در تمامی مراحل به صورت مادی و معنوی ارائه می دهد.

ستاری از اولویت پیاده‌سازی ایده زیست‌بوم نوآوری در جای جای استان گفت و اظهار کرد: یکی از اولویت های جدی ما در معاونت علمی و فناوری این است که چنین فرهنگی بر زیست بوم استان غالب شود و در این صورت تمامی پهنه ها حتی شهرک های صنعتی با چنین رویکردی می توانند یک پارک علم و فناوری باشند. صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و صندوق پژوهش و فناوری استان می توانند حمایت های لازم را در غالب چنین نرم افزار پیاده کنند

وی افزود: زمانی که این تفکر شکل بگیرد، شهر هوشمند محقق خواهد شد. در تمامی نقاط استان این خدمات نرم افزاری بدون هیچ گونه محدودیتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و یک شرکت دانش بنیان فارغ از محل استقرار می تواند از این خدمات خلاق استفاده ببرد.

رئیس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری در تبدیل نوآوری‌های بومی به اشتغال و ارزش افزوده گفت: ایرانیان در طول تاریخ، فرهنگ غنی خود را با محصولات و دست‌ساخته‌های خلاق و منحصر به‌فردشان به جهان نمایانده‌اند. صنایع دستی که خود یک صنعت خلاق است امروز متناسب با اقتضائات و فناوری‌های روز و در قالب شرکت‌های خلاق، به کسب و کار، ارزش افزوده و محصول تبدیل می‌شود و جایگاه ایران را در حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر به دنیا نمایش می‌دهد.

 

افتتاح پایلوت نیمه صنعتی لبنیات

ستاری در این سفر به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان رفت و خط تولید نیمه صنعتی لبنیات را افتتاح کرد.

این خط تولید توسط فناوران و دانشگاهیان در  ۴ ماه به سرانجام رسید و ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را جذب کرده است.

همچنین بازدید از مرکز نوآوری دانشگاهی کشاورزی در ادامه این سفر صورت گرفت. ۱۵ واحد فناور مستقر در این مرکز دستاوردهایشان را در حوزه تولید کیت دوچرخه برقی، محیط کشت گیاهان، تولید الکل ۹۳درصد خدمات تجاری سازی فناوری بخشی از فناوری‌های ارائه شده در این مرکز نوآوری است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، پیش از این و در بخش نخست سفر یک روزه به استان گلستان، کارخانه نوآوری گرگان، خانه خلاق و نوآوری تقوی و مزرعه خلاق و گردشگری توسکا را با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری استان افتتاح کرده بود.

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا