تهران

نوش‌آبادی: نباید سرنوشت کشور را به مذاکره گره بزنیم

به گزارش خبرگزاری یولن از تهران، حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن اظهار کرد: در حوزه روابط بین الملل و دیپلماسی خارجی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باید مورد توجه مذاکره کننده‌ها قرار گیرد و این‌ها جزء اصول روابط ما با دیگر کشورها هستند. 

وی با بیان اینکه هدف از مذاکره برای رفع تحریم‌ها است،‌ گفت: مذاکره برای رفع محاصره اقتصادی ظالمانه و ناعادلانه نظام سلطه است و لذا هر گونه برنامه‌ریزی، نشست، مذاکره باید نهایتاً به لغو تحریم‌ها منجر شود و در عین حال عزت ملت ایران را حفظ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طرف مقابل بد عهد است و در طی سال‌های گذشته با بد عهدی فرصت سوزی‌هایی ایجاد شده است، که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران باید با توجه به قانون اقدام راهبردی در راستای حفظ منافع ملی و کاهش تحریم‌ها، چه تحریم‌های قبل از برجام و چه تحریم‌هایی که بعد از تصویب برجام اعمال کردند، قدم بردارد.

نوش آبادی تصریح کرد: برجام یک معاهده چند جانبه است،‌ شورای امنیت سازمان ملل آن را پذیرفته و تایید کرده است و باید بر این اساس تحریم‌ها لغو شود. قطعاً با بد عهدی طرف مقابل،‌ به اعتبار خود در جامعه بین الملل لطمه وارد کرده‌اند، فلذا جمهوری اسلامی باید از این منظر به این موضوع نگاه کند.

وی بیان کرد:  امروز دنیا، منطق حق و باطل را کمتر می فهمد. اما حداقل باید به پیمان ها و تعهداتی که می‌بندد عمل کند، متاسفانه طرف‌های ما در برجام به تعهدات خودشان عمل نکردند و این ما بودیم که بخش اعظم تعهد خودمان را عمل کردیم و در انتظار عمل متقابل بودیم.

نماینده مجلس گفت : ما نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات گره بزنیم، بایداقتصاد کشور را براساس چهارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند، پیش ببریم،‌ سیاست جمهوری اسلامی بر مبنای تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اقبال به استعدادهای جوانان و منزلت‌بخشی به توانایی‌های اقتصاد بومی و تولیدات و محصولات داخلی است.

نوش‌آبادی در انتها خاطر نشان کرد: ما ملتی اهل منطق، حکمت و مذاکره هستیم، می‌توانیم در عرصه‌های بین المللی با بیان منطقی مواضع خودمان و با دفاع جدی و حکیمانه از منافعمان، در راستای حفظ منافع داخلی قدم برداریم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا