بین الملل

هشدار اینترپل درباره سیل قاچاق اسلحه از اوکراین

هشدار اینترپل درباره سیل قاچاق اسلحه از اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «یورگن استوک» دبیرکل پلیس بین‌الملل (اینترپل) روز چهارشنبه درباره به راه افتادن سیل قاچاق تسلیحات از اوکراین در نتیجه جنگ در این کشور هشدار داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، استوک گفت: «قبلاً این اتفاق را در منطقه بالکان شاهد بوده‌ایم. در آفریقا هم شاهد بوده‌ایم که گروه‌های جرایم سازمان‌یافته تلاش کردند از اوضاع آشفته و در دسترس بودندسلاح و حتی تسلیحات ارتش بهره ببرند».

او با اشاره به اینکه سلاح‌های سبک بیشترین نگرانی او را شامل می‌شوند، از کشورهای عضو اینترپل درخواست کرد از اطلاعاتی که دارند برای ردیابی تسلیحات کمک کنند.

روز یکشنبه نیز «کاترین دی بولا» مدیر اجرایی یوروپل در مصاحبه‌ای گفت، این نهاد منتظر به راه افتادن سیلی از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین است که به صورت قاچاق وارد اروپا خواهند شد.

این مقام اروپایی بدون اشاره دقیق به اینکه برای مقابله چنین اتفاقی چه تدابیری اندیشیده شده گفت، کارگروهی بین‌المللی برای جستجوی گزینه‌های مختلف برای رسیدگی به این مسئله بالقوه هستند.

محموله‌های بزرگ تسلیحاتی کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا از زمان شروع درگیری‌ها به اوکراین فرستاده شده‌اند و این در حالی است که مقامات مختلف روسیه درباره تأثیر این اقدام بر طولانی‌تر شدن و حتی گسترش درگیری‌ها هشدار داده‌اند.

پنجم اسفند سال گذشته پس از هشدارهای مکرر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره حملات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه روس‌تبارهای ساکن مناطق خود مختار شرق اوکراین و به بن‌بست خوردن مذاکرات امنیتی مسکو و غرب، دستور «عملیات ویژه» در اوکراین صادر شد.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا