بین الملل

هشدار روسیه به اروپا با برگزاری رزمایش بزرگ در «کالینینگراد»

هشدار روسیه به اروپا با برگزاری رزمایش بزرگ در «کالینینگراد»

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت دفاع روسیه روز شنبه از برگزاری یک رزمایش در منطقه «کالینینگراد» خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از وزارت دفاع روسیه چند روز پس ازهشدار یک مقام ارشد روسیه به کشورهای اروپایی نسبت به هرگونه اقدام احتمالی علیه کالینینگراد، روز شنبه یک رزمایش بزرگ در کالینینگراد با مشارکت نیروهای روس  برگزار شد.

فرماندهی ناوگان بالتیک روسیه اعلام کرد که  بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی و بیش از ۶۰ یگان مجهز به  تجهیزات نظامی در این رزمایش  شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش ۲۰  فروند جنگنده  «سوخو-۲۷» و بمب افکن «سوخو-۲۴» پروازهای برنامه ریزی شده را در طول شب انجام دادند و حملات شبیه سازی شده را به اهداف هوایی و زمینی، پست‌های فرماندهی و تجهیزات نظامی در کالینینگراد برگزار کردند.

«آلکساندر گروشکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه  چهارشنبه گذشته به کشورهای اروپایی نسبت به هرگونه اقدام احتمالی علیه منطقه کالینینگراد روسیه هشدار داد و گفت: «این بازی با آتش است.»

استقرار انواع سامانه‌های  موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک  زمین به هوای اس-۴۰۰  و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است. این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. 

هواپیماهای تجسسی آمریکا و انگلیس بارها مبادرت به پرواز در اطراف کالینینگراد کرده‌اند. چندی قبل  یک هواپیمای جاسوسی« آرسی-۱۳۵»  انگلیس نزدیک مرز روسیه و «کالینینگراد» پرواز کرد.

 این پروازها بخشی از فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات هستند و روسیه از این پروازها مطلع است. آر سی-۱۳۵ یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود. حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا