بین الملل

هشدار نسبت به افزایش قیمت نان در آمریکا

هشدار نسبت به افزایش قیمت نان در آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک شبکه خبری آمریکایی روز شنبه ازافزایش قیمت‌های نان و برخی اقلام غذایی در فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌های آمریکا در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی بی اس» یک نانوایی معروف در «بالتیمور» که نان را به خواربارفروشی‌ها و رستوران‌ها می‌فرستد اعلام کرده که به دلیل کمبود مواد اولیه، دچار مشکل شده است.

یکی از مالکان  نانوایی «اچ اند اس»  گفت: «شما شاهد افزایش دیگری در ماه جولای خواهید بود که بر افزایش ۳۵ درصدی آرد تاثیر خواهد گذاشت. این مسئله به شدت به جنگ اوکراین و روسیه مرتبط است.»

بر اساس این گزارش، جنگ، تولید گندم، جو و روغن‌های پخت و پز را در کشوری که «سبد نان جهان» محسوب می شود، مختل کرده است. اوکراین و روسیه ۲۵ درصد از عرضه جهانی گندم را تولید می‌کنند، اما تهاجم روسیه بیشتر تولید را متوقف کرده است.هنوز مقداری ذخایر وجود دارد، اما آنها به سرعت در حال کاهش هستند. اختلالات زنجیره تامین، کمبود کارگران که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری افزایش یافته و افزایش هزینه گاز باعث افزایش هزینه‌های تحویل می‌شود که به افزایش قیمت‌ها در تابستان امسال کمک می‌کند.

«راب مک کی» رئیس و مدیر عامل انجمن نانوایان آمریکا، گفت: «متاسفانه این هزینه‌ها باید بر عهده مصرف کنندگان باشد و آسیب پذیرترین افراد جامعه ما بیشتر از هر کس دیگری این احساس را خواهند داشت.»

گفته می‌شود که بهای  شیر، خامه، شکلات و اقلام دیگر نیز بالا رفته است.

سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه هشدار داد قاره آفریقا به دلیل افزایش شدید قیمت غذا و سوخت در نتیجه حمله روسیه به اوکراین در معرض «بحرانی بی‌سابقه» قرار گرفته است.

«ریموند گیلپین»، اقتصاددان ارشد «برنامه توسعه سازمان ملل» در آفریقا گفت: «این بحرانی بی‌سابقه برای قاره آفریقا است. ما شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی در این قاره هستیم.»

گیلپین که در یک نشست خبری در ژنو حضور داشت تصریح کرد افزایش شدید تورم به ویژه کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، زیمبابوه و سیرالئون را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا