بین الملل

هشدار «کتائب سید الشهداء» عراق به ترکیه

هشدار «کتائب سید الشهداء» عراق به ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل «کتائب سید الشهداء» در عراق، ظهر امروز (چهارشنبه)، به حمله دیشب ترکیه به شمال خاک عراق هشدار داد.

بنابر گزارش شبکه «الاتجاه»، دبیرکل کتائب سید الشهداء در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اظهار داشت: «همسایه بد -ترکیه- با کمال آرامش و بدون هیچ بازدارنده‌ای و بدون موضع‌گیری دولت وارد عمق خاک عراق می‌شود؛ دولتی که در برابر  تعرض‌های مکرر [به کشور] سرش را در خاک دفن کرده است». ابوآلاء الولائی اضافه کرد: «هرچند یک‌جانبه‌نگرها و ناقص‌‌العقل‌ها، مردان مقاومت را به بر هم زدن رقابت شدید برای کسب به صندلی‌ [ریاست] و غنائم متهم کنند؛ اما این مردان دست از ریشه‌کن کردن اشغالگران برنخواهند داشت».

منابع خبری عراق، دیشب، از حملات هوایی ترکیه به رشته‌کوه «مخمور» واقع در استان نینوی (شمال عراق) خبر دادند؛ حمله‌ای که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت گرفت. کانال تلگرمی «صابرین نیوز» در این رابطه خبر داد که در جریان این حملات، یکی از اردوگاه‌های واقع در رشته‌کوه مخمور هدف قرار گرفته و چند نفر نیز کشته شده‌اند.

در اردوگاه مخمور، آوارگان ایزدی حضور دارند و ترکیه می‌گوید که در این مناطق، مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار می‌دهد؛ با این حال، برخی از منابع نیز خبر دادند که نیروی هوایی ترکیه، ۲۰ بار این اردوگاه را بمباران کرده‌اند. ترکیه مدعی است که پ‌ک‌ک از مخفیگاه‌های خود در شمال عراق برای حمله به این کشور استفاده می‌کند. ارتش ترکیه اغلب با این بهانه شمال عراق و شمال سوریه را در عملیات برون مرزی هدف قرار می‌دهد.

 واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور امروز در بیانیه‌ای حمله پهپادهای ترکیه را محکوم می‌کند که در بخش از بیانیه مذکور آمده بود: «در حالی ما این اقدام را محکوم می‌کنیم که نیروهای امنیتی‌مان هرگونه تخلف از سوی هر طرفی را بر نمی‌تابند و از ترکیه می‌خواهند که بر اساس توافقات بین‌المللی به حسن همجواری متعهد باشد و در راستای احترام و تعهد به منافع مشترک بین دو کشور، این تجاوزها را متوقف کند».

این گروه همچنین خواستار عدم تکرار چنین حملاتی علیه حاکمیت عراق شد و تاکید کرد: «عراق آمادگی کامل برای همکاری بین دو کشور و کنترل اوضاع امنیتی در مرزهای مشترک را دارد».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا