کرمان

وجود بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه معدن کشور

وجود بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه معدن کشور

به گزارش یولن از کرمان، حمیدرضا شاهوردی دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه فناوری و نوآوری معدن عصر امروز در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه‌‌های جنوب‌شرق کشور در کرمان اظهار داشت: تا وقتی اتفاقات دانش‌بنیان به شرکت‌های بزرگ اتصال پیدا نکند اثرات اقتصادی آن در سفره‌های مردم دیده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت‌های دانش بنیان باعث می‌شود با حداکثر بهره‌وری از منابع بیشترین منفعت را نصیب کشور کنیم، عنوان کرد: در عرصه توسعه معدنی در سال جاری اتصال زیست بوم مورد تأکید است و شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند وظیفه اقتصاد مقاومتی را در شرایط اقتصادی سخت به عهده بگیرند و حداکثر تلاشمان را بر این اتصال خواهیم داشت.

شاهوردی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان در نقطه بالایی نیستند و عقب‌افتادگی را باید جبران کرد، افزود: شرکت‌های بزرگ و مدیران استان در حوزه اتصال شرکت‌های بزرگ به عنوان صنایع پیشران دانش‌بنیان پیشگام باشند که عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه فناوری و نوآوری معدن با بیان اینکه اگر مس با تمام توان وارد این عرصه شود به عنوان ابر پیشران در حوزه توسعه دانش‌بنیان کشور می‌تواند نقش‌آفرین باشد، اظهار کرد: حیف است مس از کشور خارج شود در حالی که می‌توانیم محصولات با ارزش افزوده بالا از آن ایجاد کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معدن بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که فقط ۲۰ شرکت در نمایشگاه کرمان حضور دارند.

به زودی استان کرمان به عنوان بهشت صنعتی جنوبشرق مطرح خواهد شد

حسینی‌نژاد مدیرکل صمت استان کرمان نیز اظهار داشت: ۸ میلیارد تن ذخیره معادن استان کرمان است که بیش از ۱۲۹ میلیون تن استخراج در حال انجام است که بالای ۲۴ درصد از استخراج کشور است.

وی با بیان اینکه به سمت آن می‌رویم که به‌عنوان بهشت صنعت هم پیش برویم، افزود: در دهه‌های اخیر ایجاد صنایع فرآوری را به‌عنوان موتورهای محرکه که برای برنامه هفتم برنامه‌ریزی می‌کنیم در استان دنبال کردیم و در حال حاضر به عنوان قطب فولاد کشور هم مطرح می‌کنیم که از ۸۰ میلیون تن کنسانتره کشور که برنامه‌ریزی شده ۴۲ میلیون تن در استان کرمان است.

حسینی‌نژاد تاکید کرد: به شدت به سرمایه‌گذاری در حوزه قطعه‌سازی و حوزه صنایع دانش بنیان نیاز داریم و به زودی استان کرمان به عنوان بهشت صنعتی جنوبشرق مطرح خواهد شد و الان ظرفیت جدیدی ‌شکل گرفته در حوزه قطعه‌سازی، صنایع دانش بنیان و خدمات که از همه سرمایه‌گذاران در استان استقبال می‌کنیم.

مدیرکل صمت استان کرمان خاطرنشان کرد: الحمدالله علی‌رغم همه چالش‌ها که در حوزه اقتصادی داریم اما در حوزه صنعت و معدن رشد بیش از ۱۰ درصدی در استان تجربه کردیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا