سلامت

وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای پاکدشت بازدید کرد/افزایش ۳۰ درصدی صلاحیت پرستاران درآزمون

وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای پاکدشت بازدید کرد/افزایش ۳۰ درصدی صلاحیت پرستاران درآزمون

به گزارش خبرنگار یولن، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با حضور در بیمارستان زعیم پاکدشت، از بخش‌های مختلف این مرکز درمان بازدید کرد و در جریان روند خدمت‌رسانی به بیماران و نیازهای این بیمارستان قرار گرفت.

وزیر بهداشت و درمان در جریان این بازدید گفت: خیرین بازوان توانمند دولت در تأمین زیرساخت‌های بهداشت و درمان هستند که نمونه‌ای از این تلاش را می‌توان در احداث بیمارستان زعیم پاکدشت مشاهده کرد.

بهرام عین اللهی افزود: با توجه به قدمت بالای این بیمارستان، از ۱۴ سال قبل طرح احداث بیمارستانی جدید در این منطقه آغاز شده که تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش می‌شود تا با تأمین منابع جدید، ظرف دو سال آینده این بیمارستان راه اندازی شود.

وی گفت: بیمارستان زعیم پاکدشت به یک دستگاه سی تی اسکن نیز نیاز دارد که با این دستگاه در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که بیمارستان زعیم در حاشیه بزرگراه امام رضا(ع) واقع شده، مراجعات ناشی از تصادفات در ای مرکز زیاد است و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواسته شده تا نیروی متخصص به ویژه در حوزه طب اورژانس مورد نیاز این بیمارستان را تأمین کند.

مناطق جنوبی شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند

وی تأکید کرد: مناطق جنوبی شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز اجرای طرح صدور پروانه فعالیت پرستاران گفت: مردم تصور می‌کنند که برای دریافت خدمات درمانی و یا نگهداری حتما باید به بیمارستان مراجعه نمایند در حالی که بسیاری از این خدمات به ویژه در حوزه توانبخشی در منزل قابل دریافت است.

وزارت بهداشت صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در آزمون را تا ۳۰ درصد افزایش داده است

عین اللهی گفت: وزارت بهداشت صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در آزمون را تا ۳۰ درصد افزایش داده تا با علمی کردن روند فعالیت، خدمات مورد نیاز مردم توسط پرستاران در منزل ارائه شود که قطعا این مهم از مراجعه مکرر افراد به مراکز درمانی و بیمارستانی می‌کاهد.

وی  افزود: امروز مراکزی بدون داشتن پرستار به مردم خدمات پرستاری ارائه می‌کنند در حالی که فرد بیمار باید بداند که این خدمات را حتما از فرد دارای صلاحیت علمی دریافت نماید که با نهادینه شدن این مهم، زمینه اشتغال پرستاران را نیز فراهم می‌کند.

پاکدشت از دو بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت برخوردار است.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا