کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت نامطلوب کلرزنی آب باشت/متولی سگ‌های ولگرد کیست؟

وضعیت نامطلوب کلرزنی آب باشت/متولی سگ‌های ولگرد کیست؟

به گزارش یولن از گچساران نادر گرامی در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی باشت اظهار کرد: توجه به مقوله بهداشت و سلامت جامعه باید دغدغه تمام مدیران و دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان باشد، زیرا غفلت در این زمینه موجب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره آب و فاضلاب باشت باید در زمینه تامین آب سالم برای روستاییان تلاش کند و در این زمینه نظارت خود را بیشتر کند.

فرماندار باشت تصریح کرد: امسال برای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستای سرابیز باشت ۴۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

گرامی بیان کرد: سلامت مردم از مهمترین مقوله های مورد توجه شورای سلامت وامنیت موادغذایی است، باید بازدید های مستمر کارشناسان مربوطه ازمراکز مرتبط تهیه و توزیع درارتباط با سلامت مردم بیشتر شود و در این راه هیچ گونه کم کاری وسهل انگاری از هیچ اداره ونهادی قابل قبول نیست.

وی گفت: دستگاه های متولی با کلرزنی و نظارت بیشتر بر آب آشامیدنی و بهداشت مردم از بروز بیماریهای عفونی جلوگیری کنند.

فرماندار باشت خاطرنشان کرد: باید وضعیت سگ‌های ولگرد در سطح این شهرستان از سوی دستگاه های متولی مشخص شود.

گرامی عنوان کرد: نان جزء کالاهای اساسی و از مهمترین نیازهای مردم بوده و با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه هستیم که باید به طور جدی به موضوعات مرتبط به آن رسیدگی شود.

وی افزود: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و کیفیت نان در این شهرستان تقویت و تشدید می شود.

حسین عسکری مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت در این نشست گفت: خواستار مشارکت و همکاری های برون بخشی (تمام دستگاههای اجرایی ودولتی،سازمانها ونهادها ،مجموعه های ان جی اوها ومشارکت همگانی ومردم ) جهت ارتقاء شاخص ها وافزایش سطح سلامتی مردم درشهرستان هستیم.

 وی افزود: درباشت ۳۳ نفر بر اثر ویروس کرونا تاکنون جان باخته اند که یک نفر مربوط به مرداد امسال بوده است.

عسکری بیان کرد: وضعیت کرونایی باشت از لحاظ رنگ بندی زد بوده و هم اکنون نیز در پیک هفتم کرونا قرارداریم.

وی اظهار داشت: کرونا درسطح شهرستان و استان درحال افزایش و حالت صعودی دارد و مردم در این زمینه عادی انگاری کرده و از مراجعه برای تست کرونا خود داری می کنند.

عسکری با بیان اینکه ۴۰ درصد از تست های کرونا باشت مثبت است، افزود: متاسفانه آمار استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان کاهش یافته که این خود زنگ خطر می باشد و از مردم درخواست می شود در زمینه عایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت نباشند.

وی از وضعیت نامناسب کلرزنی مخازن آب شرب روستایی انتقاد کرد و گفت: متولیان امر باید در زمینه تامین آب سالم برای روستاییان تلاش کند و در این زمینه نظارت کامل داشته باشند،

عسکری تصریح کرد: امسال بیش از ۲۲ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده است.

وی بیان کرد: برای تمامی این افراد که مورد حیوان گزیدگی واقع شدند اقدامات اولیه از جمله تزریق واکسن، تجویز سرم ضد هاری و شست و شوی زخم انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال پنج مورد ابتلا به تب مالت درسطح شهرستان شناسایی وپیگیری شد،عدم‌ مصرف شیر و لبنیات غیرپاستوریزه، مصرف نکردن گوشت فاقد مهر بهداشتی، استفاده از تجهیزات حفاظتی همچون دستکش و ماسک در ارتباط با دام از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از بروز بیماری تب‌مالت است که شهروندان باید این موارد را رعایت کنند.

علی پاکزادمعاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در این مدت چهار هزار و ۴۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. 

وی تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در این شهرستان چهار هزارو ۴۰۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۷۷۲ مورد از تست های کرونا گرفته شده مربوط به امسال بوده که ۵۰۶ مورد آن در مرداد ماه امسال انجام شد.

پاکزاد بیان کرد: افزون بر ۱۷هزار و ۳۳۷ نفر دُز اول و ۱۵ هزارو ۶۳۴ نفر دُز دوم واکسن کرونا و هفت هزارو ۷۱۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کردند.

پاکزاد عنوان کرد: بیش از ۸۱ درصد از گروه هدف بالای پنج سال شهرستان باشت دُز اول، ۷۳ درصد دُز دوم، ۴۶ درصد دُز سوم و هشت درصد دُز چهارم واکسن کرونا تاکنون تزریق شده است.

 وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و۲۴۲ دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

سرپرست اداره آبفای شهرستان باشت هم گفت: چهار دستگاه کلریناتور برای گندزدایی و کلرزنی آب در شهرستان وجود دارد که دچار مشکل هستند.

محمد عباسی افزود: آب آشامیدنی ۸۰ روستای این شهرستان باید از سوی آبداران کلر زنی شود و در صورت سهل انگاری این افراد با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا