بین الملل

پنتاگون: آمریکا به دنبال تحریک روسیه نیست

پنتاگون: آمریکا به دنبال تحریک روسیه نیست

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه گفت که تسلیحاتی که واشنگتن به اوکراین ارائه می‌دهد بر اساس نیازهای این کشور است.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین عالی بوده و توانایی دستیابی به اطلاعات مهم را دارد».

کربی گفت: «نیروهای اوکراینی نیازمند تسلیحات سنگین برای مقابله با حمله روسیه به دونباس هستند».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «پدافند هوایی اوکراین توانایی بزرگ خود در نبرد را نشان داده و خلبانان روس تلاش می‌کنند تا زمان پرواز خود بر فراز اوکراین را کم نگه دارند».

وی ادامه داد: «آمریکا به دنبال تحریک روسیه نبوده و گزارش‌ها درباره پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا از اوکراین، خطرات جنگ نیابتی با روسیه را افزایش می‌دهد».

سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب نیز مدعی شد آمریکا در کشتن فرماندهان روس به اوکراین کمک نکرده است.

کربی در نشستی خبری دیشت خود گفت: «ایالات متحده اطلاعات میدان جنگ را فراهم می‌کند تا به اوکراینی‌ها در دفاع از کشورشان کمک کند».

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «ما درباره موقعیت مکانی رهبران ارشد نظامی در میدان جنگ اطلاعاتی را فراهم نکرده و در تصمیم‌گیری درباره اهداف ارتش اوکراین مشارکتی نمی‌کنیم».

کربی گفت: «اوکراین اطلاعاتی که ما و دیگر شرکا دریافت می‌کنند را ترکیب کرده و تصمیمات خود را گرفته و اقدامات خود را اتخاذ می‌کنند».

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته است اطلاعاتی که این کشور در اختیار اوکراین قرار داده «با قصد کشتن فرماندهان روسی» نبوده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، این هفته گزارش داد که واشنگتن جزئیات مربوط به جابجایی‌های مورد انتظار نیروهای روسیه و مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی متحرک آن را به اوکراین ارائه کرده و کی‌یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، درهم آمیخته است.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که حدود ۱۲ ژنرال روسی را در میدان جنگ کشته‌اند. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از مشخص کردن تعداد ژنرال‌هایی که در نتیجه اطلاعات آمریکایی کشته شده‌اند، خودداری کردند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا