گیلان

پروانه بیمارستان جایگزین پورسینا صادر می‌شود

پروانه بیمارستان جایگزین پورسینا صادر می‌شود

به گزارش یولن از رشت، صبح امروز نشست جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با محوریت توسعه مشارکت در احداث طرح‌های عام‌المنفعه سلامت برگزار شد.

کمبود یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های نظام سلامت در رشت، اظهار کرد: اغلب مراکز آموزشی و درمانی مرکز استان قدیمی و فرسوده هستند و مراکز بهداشت و جامع سلامت به‌ویژه در حاشیه شهرها نیز متناسب با نیازهای جامعه نیست.

وی با اشاره به کمبود یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان، افزود: احداث بیمارستان‌های جایگزین پورسینا، رازی، شفا، پروفسور سمیعی لاکان و بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی جدید نیازهای استان را تا چند ده سال آینده رفع می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم همکاری بیشتر مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در راستای توسعه خدمات سلامت‌محور تأکید کرد و گفت: برخی از املاک در شهر رشت وجود دارند که در راستای مولدسازی املاک و البته با مشارکت فعالانه شورای شهر و شهرداری رشت قابلیت تولید ثروت برای احداث و ازسرگیری طرح‌های عمرانی را دارند.

پروانه بیمارستان جایگزین پورسینا صادر می‌شود

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه متولیان امور شهری حفظ، پایداری و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های خود می‌دانند، اظهار کرد: پروانه احداث بیمارستان جایگزین پورسینا به‌زودی صادر خواهد شد و لازم است مقدمات لازم برای صدور پروانه احداث بیمارستان‌های جایگزین رازی و شفا نیز فراهم شود.

وی همچنین از آمادگی شهرداری رشت برای توسعه نظام بهداشت و درمان شهر رشت خبر داد و گفت: توسعه نظام بهداشتی و درمانی در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌ها موجب پایداری خدمات سلامت در شهر می‌شود.

تأمین سلامت و امنیت ۲ محور مهم در مجموعه شورای شهر و شهرداری

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های کادر سلامت، اظهار کرد: سلامت و امنیت ۲ نعمت ذی‌قیمت انسان و جامعه هستند و مردم از کسانی که این دو نعمت را برایشان به ارمغان می‌آوردند، نهایت تقدیر و تشکر را دارند.

وی با اشاره به تلاش‌های کادر درمان در ایام کرونا، افزود: در طول بحران کرونا همه شاهد تلاش‌های جهاد گونه مدافعان سلامت که تعدادی از آن‌ها نیز در خدمت به مردم جان خود را فدا کردند، بودند.

واثق کارگرنیا، با اذعان به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات آن مستقیماً با سلامت مردم، در ارتباط است، گفت: مشارکت در تأمین سلامت و امنیت ۲ محور مهم در مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت بوده و اعلام می‌کنیم که آماده همکاری در هر زمینه‌ای برای توسعه خدمات سلامت‌محور هستیم.

نادر حسینی و همچنین سید شمس شفیعی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست به چالش‌های نظام بهداشتی و درمان شهر رشت اشاره کردند و با ارائه راهکارهایی از آمادگی خود برای خدمت بیشتر به مردم شهر رشت و حومه خبر دادند.

گفتنی است در این نشست طرح پیشنهاد فعال کردن یک ایستگاه ثابت سلامت در هسته مرکزی شهر رشت نیز از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح و موردتوافق مسئولان شهری رشت قرار گرفت.

پایان پیام/۸۴۰۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا