فرهنگ و هنر

پنجمین سالگرد سرداری که در شهادتش عراقی‌ها عزادارتر از ایرانی‌ها بودند

پنجمین سالگرد سرداری که در شهادتش عراقی‌ها عزادارتر از ایرانی‌ها بودند

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت یولن، پنجمین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم، شهید حاج شعبان نصیری سه شنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه، در تالار سوره حوزه هنری، با سخنرانی سعید رضاعاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. 

شعبان نصیری در سال ۱۳۳۶ در کرج به دنیا آمد. در همان کودکی به همراه خانواده عازم تهران شد و در خیابان حسینی محله نظام‌آباد سکونت گزید. شعبان نصیری، پس از انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و به خاطر سوابقی که در کرج داشت، در تشکیل سپاه کرج نیز نقش بسزایی ایفا کرد. شهید شعبان نصیری در قرارگاه فوق سری نصرت نیز حضور داشت و فعالیت‌های گوناگونی را در کنار فرماندهان این قرارگاه از جمله سردار محمد باقری و سردار شهید علی هاشمی انجام می‌داد.

حاج شعبان نصیری سپس به لشکر ۹ بدر رفت. مدتی در این لشکر به فرماندهی شهید اسماعیل دقایقی فعالیت کرد و با شهادت این سردار در عملیات کربلای ۵ در جایگاه رییس ستاد این لشکر به فرماندهی حاج محمدرضا نقدی مشغول فعالیت شد. منش او، مجاهدین عراقی را شیفته خود کرده بود، چنانچه بعد از شهادتش نیز سردار نقدی تصریح کرد، یاران او در عراق، عزادارتر از یاران او در ایران هستند.

حاج شعبان نصیری با آغاز درگیری‌های سوریه و عراق، راهی دمشق و حلب و کربلا و سامرا شد. او حضور موثری در سوریه داشت و رفاقت و نزدیکی‌اش به فرمانده شهید نیروی قدس سپاه، سردار حاج قاسم سلیمانی باعث شده بود از مشورت‌های او در عرصه‌های مختلف استفاده کند؛ اما آشنایی قدیمی‌اش با مجاهدان عراقی و تسلط او بر زبان و منش و رفتار آن‌ها فعالیت‌هایش را در مبارزه با داعش در عراق متمرکز کرد. 

سردار حاج شعبان نصیری که از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس بود و سابقه حضور طولانی در «سوریه» به منظور دفاع از حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) را در کارنامه خود داشت، ظهر جمعه ۵ خردادماه، مصادف با شب اول ماه مبارک در جبهه عراق و طی عملیات آزادسازی موصل از اشغالِ تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست. 

پنجمین سالگرد سرداری که در شهادتش عراقی‌ها عزادارتر از ایرانی‌ها بودند

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا