سمنان

پیشتازی امیکرون در استان سمنان/ افزایش تعداد کودکان بستری

پیشتازی امیکرون در استان سمنان/ افزایش تعداد کودکان بستری

به گزارش یولن از سرخه، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان سرخه اظهار کرد: متأسفانه کرونای امیکرون در کشور شیوع پیدا کرده و به اوج خود رسیده و در هفته گذشته قریب به ۱۰ هزار نفر از مردم استان سمنان به درمانگاه مراجعه کردند که تست کرونای پنج هزار نفر مثبت بوده است که از این تعداد، ۱۷۷ نفر بستری شدند.

وی عنوان کرد: همچنین از تعداد ۱۷۷ نفر بستری‌شده، قریب به ۳۰ نفر در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری هستند و ۳۴ کودک نیز بستری شدند که ۱۷ کودک کمتر از یک سال دارند و پنج کودک نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند که باید خیلی مراقبت کنیم.

استاندار سمنان ضمن گرامیداشت دهه فجر، گفت: قریب به ۴۲ سال از عمر عزتمندانه و مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد و وارد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده‌ایم که امیدواریم اعتماد مردم را با کار شبانه‌روزی و جهادی بتوانیم پاسخگو باشیم؛ چراکه همه ما خادم مردم هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، در میان مردم و با مردم باشید و به مشکلات آنها رسیدگی کنید، عنوان کرد: امروز احیای اعتماد مردم جزو وظایف دینی، شرعی و اخلاقی همه ما است؛ چراکه اعتقاد داریم صاحبان اصلی نظام مردم هستند، مردمی که با حضور ارزشمند به ندای امام عظیم‌الشأن لبیک گفتند و در هشت سال دفاع مقدس بهترین سرمایه‌های خود را تقدیم کردند و سه هزار نفر از بهترین‌های استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استاندار سمنان افزود: دشمن بر ما کودتا، ترور و تحریم را تحمیل کرد و در حال حاضر هم جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است؛ اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، چون نظام ما متعلق به امام زمان (عج) و برخاسته از بطن مردم و پشتیبانش مردم هستند، این انقلاب با سرعت و اقتدار در حال حرکت است و حتی دشمن در حوزه تهاجم نظامی و فرهنگی هم موفق نشده است.

هاشمی به تفاوت بین تهاجم نظامی و تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: در تهاجم نظامی دشمن طمع به خاک دارد؛ اما در تهاجم فرهنگی دشمن طمع به اخلاق می‌کند، در تهاجم نظامی دشمن با سر و صدا آغاز خواهد کرد، اما در تهاجم فرهنگی بی‌صدا و خیلی آهسته پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در تهاجم نظامی طمع به مرز صورت می‌گیرد و در تهاجم فرهنگی طمع به نفس انجام می‌شود، در تهاجم نظامی موشک و خمپاره کاربرد دارد؛ اما در تهاجم فرهنگی ماهواره و فضای مجازی به‌کارگیری می‌شوند؛ جنگ و تهاجم نظامی نفرت‌آفرین و ترسناک است؛ اما تهاجم فرهنگی شیرین و استقبال‌آفرین است.

استاندار سمنان افزود: اگر امروز دغدغه تهاجم فرهنگی داریم، باید مراقبت کنیم که دسیسه و نقشه‌های دشمن در کشور پیاده نشود.

هاشمی عنوان کرد: در ایام‌الله دهه فجر حدود ۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان با اعتباری بالغ‌بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار این پروژه‌ها در راستای سیاست‌های ریاست جمهوری که در زمینه ساخت مسکن دغدغه دارد، امروز از ۱۹ شهر استان سمنان، در ۱۸ شهر، زمین برای ساخت مسکن آماده است و پروژه عملیات اجرایی مسکن آغاز خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از شهرهایی که دغدغه و مشکل تأمین زمین برای ساخت مسکن داشت، شهرستان سرخه بود که امروز مشکل تأمین زمین برطرف شده است.

هاشمی گفت: در حوزه استقرار دستگاه‌ها و ادارات در سرخه نیز پیگیری انجام خواهد شد؛ زیرا استقرار ادارات در شهرهای جدیدالتأسیس از ملزومات است که باید پیگیری شود تا این مهم نیز به‌عنوان یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم سرخه محقق شود و ما هر چه نسبت به گره‌گشایی و دغدغه مردم گام برداریم و تلاش کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که در استان سمنان شکل گرفت، ۲۸ واحد تولیدی راکد و تعطیل به‌طور مجدد راه‌اندازی شده و پروژه‌هایش به بهره‌برداری رسیده است، همچنین از محل تسهیلات رونق تولید در کشور ۱۴.۶ درصد از اعتبارات کشور توسط بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی پرداخته شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا