بین الملل

ژنرال آمریکایی: سازه‌های نظامی چین نزدیک مرز هند نگران‌کننده است

ژنرال آمریکایی: سازه‌های نظامی چین نزدیک مرز هند نگران‌کننده است

 به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ژنرال چارلز فلین »، فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام روز چهارشنبه مدعی شد که رفتار بی‌ثبات‌کننده چین در منطقه هند و اقیانوسیه مفید نیست و برخی زیرساخت‌های دفاعی که توسط چین  نزدیی مرز خود با هند ایجاد می‌شود، نگران کننده است. 

 به نوشته وبگاه هندی «اوت لوک ایندیا»  ژنرال فلین در مورد ارزیابی از تحرکات مرزی هند و چین در منطقه «لداخ» گفت: «معتقدم که سطح فعالیت چشمگیر است و فکر می‌کنم برخی از زیرساخت‌هایی که در غرب چین ایجاد شده فرمان هشدار دهنده است.»

 بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح هند و چین از ماه مه ۲۰۲۰، زمانی که درگیری شدید بین دو طرف در مناطق دریاچه پانگونگ رخ داد، در یک آرامش نسبی مرزی در شرق لداخ بسر می‌برند. ماه گذشته، مشخص شد که چین در حال ساخت پل در اطراف دریاچه مهم راهبردی «پانگونگ تسو» در شرق لداخ است و می‌تواند به ارتش خود کمک کند تا به سرعت نیروهای خود را در منطقه بسیج کند.چین همچنین زیرساخت های دیگری مانند جاده ها و مناطق مسکونی در مناطق مرزی با هند ایجاد کرده است.

ژنرال فلین در ادامه گفت که مذاکراتی که بین هند و چین در جریان است مفید است.

وی خاطرنشان کرد: «در اینجا رفتار نیز مهم است. بنابراین درک آنچه آنها (چین) می‌گویند یک چیز است، اما نحوه رفتار آنها  با توجه به ساخت و سازها نگران کننده است.»

هند و چین تاکنون ۱۵ دور مذاکره نظامی برای حل مناقشه شرق لداخ برگزار کرده‌اند. هر طرف در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ نظامی  در امتداد خط کنترل مرزی مستقر کرده‌اند. 

در فعل و انفعالی تازه، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از آزمایش موفق یک موشک اتمی میان برد از سوی هند خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ایندیا تودی» موشک بالستیک «آگنی-۴» با قابلیت حمل  کلاهک اتمی روز دوشنبه تحت فرماندهی نیروهای راهبردی هند با موفقیت آزمایش شد. برد این موشک بالستیک ۴۰۰۰ کیلومتر است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می دهد.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و  برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.

منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.  تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت  در مرز با هند را نشان دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا