کرمان

گازرسانی به روستاهای جنوبی گلباف تا پایان سال اجرایی می‌شود

گازرسانی به روستاهای جنوبی گلباف تا پایان سال اجرایی می‌شود

به گزارش یولن از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه سفر یک روزه به بخش گلباف شهرستان کرمان با بیان اینکه در جلسه شورای اداری تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد، اظهار کرد: نخستین مسئله درباره مسکن روستایی است و توافق شد بخشی از مسکن‌ها در حوزه طرح هادی که برای نوسازی و ساخت و ساز نیازمند مجوز و با منابع طبیعی در تعارض بوده با توافق مدیرکل منابع طبیعی طی دو هفته آینده جلسه‌ای برگزار و مسئله حل شود.

وی افزود: تقریبا در بخش گلباف گازرسانی به اتمام رسیده به جز سه روستای کشیت، نسک و حرمک که با توافق مدیر گاز استان و امروز با توافق مدیر شهرستان مقرر شد گازرسانی به این سه روستا از ابارق در دستور کار قرار بگیرد و مجوزهای مربوط به خطوط انتقال گاز به این روستاها تا پایان خردادماه از طریق وزارتخانه نهایی شود و امیدواریم تا پایان سال کار به اتمام برسد.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال تصریح کرد: موافقت شده هر تعداد متقاضی اشتغال پایدار براساس خوداشتغالی از طریق اعطای وام‌های قر‌ض‌الحسنه با سقف ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی پیگیری و متقاضیان به بخشداری مراجعه کنند.

نماینده کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز مجوز سه، چهار طرح مهم کشاورزی پیگیری خواهد شد و امیدواریم در سال جدید شاهد تحولات بسیار خوبی در اشتغال در بخش کشاورزی گلباف باشیم، اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن با توجه به توافق با ایمیدرو، قرار است عملیات اکتشافی از همه پهنه‌های معدنی گلباف آغاز و با مطالعات به‌دست آمده، در برنامه زمان‌بندی امکان سرمایه‌گذاری را در این بخش فراهم کنیم.

پورابراهیمی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم بخش گلباف، از طریق همکاری مشترک با مجموعه میراث فرهنگی تقویت شده و اشتغال پایدار از طریق بوم‌گری و شرکت‌های گردشگری فعال در منطقه اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای درآمدهای پایدار شهرداری گلباف اتخاذ شده و مباحث اقتصای را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی گفت: در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد حضور پزشکان متخصص در شهر گلباف از یک ماه آینده عملیاتی شود و تعداد روزهای ارائه خدمات پزشکان در روستاها نیز افزایش یابد.

وی افزود: همچنین قرار است پایگاه اورژانس جاده‌ای در سه راهی بین حرمک، نسک و کشیت فعال شود که امیدواریم تا پایان امسال بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا