سلامت

یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم برگزار شد

یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم برگزار شد

به گزارش یولن، رییس کنگره ملی شهدای قم در این آیین با اشاره به جان‌فشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: بهداری رزم در دفاع از حرم اهل‌بیت(س) و در دوران شیوع کرونا نقش مهمی ایفا کرد.

علی‌اکبر خوش‌گفتار افزود: مدافعان سلامت در این دوران از هیچ تلاشی برای دفاع از سلامت مردم دریغ نکردند و با جان‌ودل خدمت نمودند.

وی اضافه کرد: در کنار کنگره ملی شهدا بعد از ۲۸ سال آغاز به کار، برای اولین بار کنگره ملی مدافعان سلامت در قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود، تمام جان‌فشانی‌های صدر انقلاب پررنگ‌تر از گذشته در جامعه نمایان خواهد شد و مسیر شهادت همچنان باز است.

وی با بیان این‌که برای پیروزی و ماندگاری انقلاب هزاران نفر به شهادت رسیده‌اند، افزود: تمام افرادی که در خدمت مردم هستند باید با حساسیت و دقت، کارها را انجام دهند تا کشور در مسیر رشد و پیشرفت، شتابان حرکت کند.

دبیر کارگروه بهداشت و درمان کنگره ملی شهدا نیز در این آیین گفت: امروزه تلاش برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باعث ارتقای معنویت جامعه می‌شود.

مهدی مصری افزود: ارتقاء ارزش‌های متعالی در مراکز درمانی از راهبردهای اصلی دانشگاه علوم پزشکی است که باعث تقویت فرهنگ ایثار و شهادت میان کادر درمان می‌شود.

وی تاکید کرد: کادر سلامت هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم اهل‌بیت(س) و سلامت مردم خوش درخشیدند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تولید علم و فرهنگ و ارتقا سلامت وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است تا نقشه‌های دشمن ناکارآمد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شهادت و فرهنگ ایثارگری سکه پربهایی در جامعه است، اضافه کرد: هویت و بصیرت افزایی جامعه، همبستگی و پیوستگی امت و ولایت، زمینه‌سازی برای فرهنگ تمدن ساز اسلامی، ارتقاء معنویت جامعه و تکامل ابعاد وجودی انسان از آثار ارتقاء فرهنگ ایثار است.

مصری با اشاره به تحریم‌ها و توطئه دشمنان، گفت: با روی کار آمدن دولت انقلابی حرکت‌های اصیل در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، کشور را خودکفا خواهد کرد تا نیاز به خارج کاهش یابد.

یکی از پیشکسوتان بهداری رزم دوران دفاع مقدس نیز در این آیین گفت: انسان تا زمانی که دارای سلامت است از آن غافل بوده و نمی‌داند چه نعمت بزرگی در اختیارش است اما با بروز کوچک‌ترین مشکل متوجه این نعمت می‌شود.

سردار نصراله فتحیان افزود: در شاخص سلامت امید به زندگی در جمهوری اسلامی قبل از انقلاب ۵۲ سال بوده است؛ الان بر اساس شاخص‌های قطعی امید به زندگی برای بانوان بالای ۷۰ سال و برای آقایان بالای ۶۰ سال است که حاکی از توفیقات خیره‌کننده جمهوری اسلامی در بخش سلامت است.

وی با اشاره به خدمات رزمندگان بهداری در دفاع مقدس، اضافه کرد: در زیر آتش بیش از یک‌میلیون مجروح را با دست‌خالی در زمان جنگ رسیدگی کردیم و با حداقل‌ها کار بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم و به نجات مجروحان پرداختیم.

وی با تاکید بر درخشش جامعه پزشکی و کادر درمان در دفاع مقدس، گفت: به‌عنوان شاهد عینی عرض می‌کنم که قمی‌ها به‌ویژه لشکر علی بن ابیطالب(ع) در چندین عملیات به فرماندهی شهید زین‌الدین سرنوشت‌ساز بودند.

فتحیان با اشاره به این‌که در صورت نداشتن امنیت هیچ‌یک از شاخص‌های دنیا قابل‌دسترسی نیست، تصریح کرد: امروز شهدای عزیز ما در جای‌جای خاک کشورمان خوش می‌درخشند و همه وام‌دار جانبازان و رزمندگان عزیز ما هستند.

وی با بیان این‌که مجهزترین و کامل‌ترین بیمارستان‌ها در زمان جنگ همین بیمارستان‌های صحرایی بود، اضافه کرد: همچنین بعد از هشت سال دفاع مقدس کادر درمان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا خوش درخشیدند.

وی با اشاره به پای کار بودن مردم و جوانان جهادی در دوران اپیدمی ویروس کرونا، ابراز کرد: مدافعان سلامت علی‌رغم دشمنی‌های سرسخت توانست سربلند بیرون بیاید و قدردانی رهبر معظم انقلاب از کادر درمان و سلامت کشور حاکی از سربلند شدن حوزه سلامت در زمان کرونا بود.

در این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تعدادی پیشکسوت بهداری رزم و ۲ خانواده مدافع سلامت قم تجلیل به عمل آمد؛ در این آیین که با پیکر یکی از شهدای گمنام مزین شده بود، از کتاب «معرفی شهدای بهداری رزم» رونمایی شد.

تاکنون ۷۳ شهید بهداری رزم در استان قم شناسایی شده است./

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا