بین الملل

یمن: با سه عملیات متوالی در عمق امارات ناتوانی سلاح آمریکا را ثابت کردیم

یمن: با سه عملیات متوالی در عمق امارات ناتوانی سلاح آمریکا را ثابت کردیم

به گزارش گروه بین الملل یولن، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که توالی عملیات هفتگی  نیروهای مسلح یمن در عمق امارات نشان دهنده توانایی ارتش یمن و عزم آن برای اجرای آن چیزی است که در مورد آن هشدار داده است.

المشاط سومین عملیات اعصار الیمن را به ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تبریک گفت و افزود: توالی سه عملیات هفتگی بیانگر توانایی و عزم ما برای اجرای آن چیزی است که نسبت به آن هشدار داده‌ایم، تا زمانی که امارات تجاوز، محاصره و اشغالگری خود را علیه یمن کنار بگذارد.

وی تاکید کرد: قبلاً هشدار داده بودیم که ادامه تجاوز، محاصره و تلاش برای اشغال کشورمان اقتصاد و سرمایه گذاری در امارات را با خطر مواجه خواهد کرد.

المشاط افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند هیچ حمایتی از کشورهای متجاوز انجام دهند و سلاح‌های آنها شکست و ناتوانی آنها را ثابت کرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به سومین عملیات طوفان یمن گفت: این عملیات که به اهداف خود در عمق امارات، در داخل ابوظبی و دبی دست یافت، در پاسخ به جنایات، تجاوزها و محاصره امارات علیه مردم یمن انجام شده است.

خبرگزاری سبأ یمن در صنعا نیز اعلام کرد که المشاط به ارتش، کمیته‌های مردمی و یگان‌های موشکی و پهپادی دستور داد تا تلاش‌های خود را مضاعف کنند و به عملیات‌های برای بازداشتن متجاوزان، ادامه دهند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز جزئیات عملیات «اعصار الیمن ۳» علیه ابوظبی را ارائه کرد. سریع تأکید کرد، در مرحله سوم عملیات اعصار الیمن، عمق کشور امارات هدف قرار گرفت و طی آن چندین موشک بالستیک ذوالفقار به اهداف مهمی در امارت ابوظبی اصابت کرد و با چندین فروند پهپاد «صماد ۳» به اهداف حساس در امارت دبی حمله شد.

وی افزود: «کشور کوچک دشمن اماراتی تا زمانی که به عنوان ابزار دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوز به مردم و کشور ما ادامه دهد، ناامن خواهد ماند. نیروهای مسلح یمن بار دیگر  به شهروندان، ساکنان و شرکت‌ها برای دوری از مقرها و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر هدف‌گیری در دوره آتی هشدار می‌دهد». 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: «ما در برابر محاصره خفه‌کننده و افزایش جنایات علیه ملت بزرگ خود، دست‌بسته نخواهیم ماند و به حق خود در دفاع مشروع از یمن تا زمان توقف حملات و رفع محاصره ادامه خواهیم داد و خداوند را بر این حرف خود گواه می‌گیریم».

وزارت دفاع امارات، شب گذشته از سرنگونی تنها یک موشک بالستیک انصارالله یمن خبر داده بود و مدعی شده بود که این حمله خسارتی در پی نداشته و بقایای موشک بالستیک خارج از مناطق مسکونی سقوط کرده است. حمله نیروهای مسلح یمن به عمق خاک ابوظبی و دبی، با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات همزمان شده است. وی دیروزطی سفری رسمی و دو روزه وارد ابوظبی شد و با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا