فرهنگ و هنر

یک کارشناس مذهبی: حمله به اسلام و ایران، راه دیده شدن «عنکبوت مقدس» بود

یک کارشناس مذهبی: حمله به اسلام و ایران، راه دیده شدن «عنکبوت مقدس» بود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن فیلم عنکبوت مقدس با هدف قرار دادن مقدسات اسلام و شیعه و همچنین متهم کردن مردم به حمایت از جنایت، نهایت سیاه‌نمایی را انجام داد و اینگونه در جشنواره سراسر سیاسی کن جوایزی را کسب کرد.

همه ادیان مقدساتی دارند و پیروان آنها تا پای جان ایستاده‌اند

حجت‌الاسلام علیرضا رضازاده، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هر آئینی و مرامی بر اصولی استوار شده است، گفت: ادیان برای اصولشان، تقدسی خاص قائل هستند؛ به طوری که هیچ آئینی بدون اشخاص و یا اشیاء مقدس، وجود ندارد. بدیهی است که پیروان هر آئین به مقدسات خویش احترام می‌ورزند و هیچ‌گاه از اهداء مال خود و یا جان شیرین خویش برای حفظ حرمت آنها دریغ نمی‌دارند. خداوند در این زمینه می‌فرماید: «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ» و هرکس شعائر الهی را بزرگ شمارد، این عمل وی نشانه پیراستگی دل اوست. (حج آیه ۳۲)

وی ادامه داد: وجود مقدسات در هر آئینی، دلیلی برای زایل نشدن روحیه اعتماد پیروان آن آئین است. آنان همیشه خود را در پناه آن وجود مقدس می‌دانند و به این وسیله نیاز فطری خود را بر آورده می‌سازند. از سوی دیگر وجود مقدسات ضامن بقاء اصل آئین است.

اسلام برترین دین تاریخ و دارای مقدسات و شعائری بلند است

این کارشناس مذهبی به شعائر عظیم و بلند اسلام اشاره کرد و گفت: دین اسلام که برترین ادیان الهی است و خاتم ادیان تا روز جزاست به فراخور عظمت خود، مقدسات و شعائری عظیم دارد؛ شعائری پیام‌دار و دارای اهداف بلند. واژه شعائر در آیه شریفه به معنای نشانه‌ها و آئین‌های کلّی اسلام است که توجه به آن، آدمی را به یاد خالق هستی بخش و عظمت او می‌اندازد، دلها را پیراسته از غیر حقّ می‌کند، و تقوای دل ایجاد می‌کند.

هجمه علیه اسلام در طول تاریخ وجود داشته و امروز هم با ابزار‌هایی مانند سینما شدت گرفته

حجت‌الاسلام رضا‌زاده با اشاره به حملات و هجمه‌های دشمنان به شعائر و مقدسات اسلام گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره با حمله به مقدسات سعی بر زمین زدن آن دارند و این حمله‌ها و هجمه‌ها امروز با شدت بیشتری ادامه دارد و دشمن از هر ابزاری از جمله سینما برای اهانت و حمله به اسلام و نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند که یکی از این ابزا‌رها سینما و تولید فیلم‌های ضداسلام و ایران است.

جشنواره‌های خارجی مجالی برای عداوت و دشمنی معاندان نظام است

این کارشناس مذهبی ادامه داد: متأسفانه در این بین جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی مجال خوبی هستند تا عناصر معاند با نظام و اسلام، ضمن حضور در این فستیوال‌ها، عداوت خود را با مفاهیمی که ملت ایران برای حفظ آن‌ها از جان خود گذشته‌اند، نشان دهند. جدیدترین نمونه از این دست آثار، فیلم «عنکبوت مقدس»، اثر علی عباسی است که درباره ماجرای قتل‌های زنجیره ای سعید حنایی در مشهد ساخته شده است. داستانی که هم‌اکنون نسخه‌ای دیگر از آن با نام «عنکبوت» در حال اکران است و اتفاقاً همین شباهت موضوعی و اسمی نیز حاشیه دیگری برای این فیلم به وجود آورده است.

راه دیده شدن در جشنواره‌ای مثل کن حمله به اسلام و ایران است

وی حمله به نظام و اسلام را بهترین راه برای دیدن شدن در جشنواره‌ای مانند کن دانست و گفت: کارگردان جوان که خودش می‌داند چیزی برای عرضه ندارد، بهترین راه برای دیده شدن را حمله به جمهوری اسلامی و مقدسات در جشنواره کن می‌داند. جشنواره‌ای که همواره ثابت کرده اهداف سیاسی در حمایت از آثار ایرانی، بیش از مسائل هنری برای مسئولینش در اولویت قرار داشته است. به هر حال نگاهی به تبلیغ‌کنندگان فیلم در رسانه‌های داخلی و نام افرادی از جامعه هنری و سینمایی که از این اثر حمایت می‌کنند، می‌تواند نشان دهد که پشت چنین آثاری چه جریاناتی حضور دارند و چرا تا این اندازه انرژی صرف تبلیغ و سر زبان انداختن چنین فیلمی می‌شود. اثری که به صورتی آشکار به عزیزترین داشته و باور مردم ایران زمین فارغ از نژاد و مذهب توهین و به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) جسارت می‌کند.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به حدیث ثقلین گفت: در این حدیث از قول پیامبر (ص) آمده است: «انّی قَدْ تَرَکتُ فیکمُ الثَّقَلَینِ ما انْ تَمَسَّکتُمْ بِهِما لَنْ تَضِلُّوا بَعْدی وَ احَدُهُما اکبَرُ مِنَ الْآخَرِ، کتابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّماءِ الَی الْارْضِ، وَ عِتْرَتی اهْلَ بَیتی، الا وَ انَّهُما لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدا عَلَی الْحَوْضَ» من دو ثقل را در میان شما بجای گذاشتم که اگر به آن تمسک بجوئید بعد از من گمراه نمی‌شوید و هر کدام از دیگری برتر است. آن دو عبارتند از: کتاب خدا که ریسمان متصل بین آسمان و زمین است و عترت و اهل بیت من. آگاه باشید که آنها هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا بر حوض کوثر بر من وارد شوند. بنابراین اهانت به هر کدام از ائمه و معصومان علیهم السلام ممنوع و مستوجب عقوبت دنیوی و اخروی است.

عقوبت اهانت به اهل بیت (ع) از منظر امام باقر (ع)

این پژوهشگر اهل بیت (ع) ادامه داد: امام باقر علیه‌السلام تکلیف مسلمانان را در برابر شنیدن بدگویی از امام چنین بیان فرموده‌اند: «مَنْ قَعَدَ فی مَجْلِس یسَبُّ فیهِ امامٌ مِنَ الْائِمَّهِ، یقْدِرُ عَلَی الْانْتِصافِ فَلَمْ یفْعَلْ، الْبَسَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الذُّلَّ فِی الدُّنْیا وَ عَذَّبَهُ فِی الْآخِرَهِ وَ سَلَبَهُ صالِحَ ما مَنَّ بِهِ عَلَیهِ مِنْ مَعْرِفَتِنا» کسی که در مجلسی بنشیند که یکی از ائمه را دشنام دهند و او بر یاری ما قادر باشد و یاری نکند، خداوند ذلت دنیا را بر او بپوشاند و در قیامت عذاب دهد و صلاحیت‌هایی که به واسطه معرفت او به ما، به وی داده است باز ستاند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا