سلامت

۱۰ هزار کرمانشاهی در پویش نذر خون شرکت کردند

۱۰ هزار کرمانشاهی در پویش نذر خون شرکت کردند

دکتر «مریم میرزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن گزارشی هم از عملکرد این اداره کل در ۶ ماهه نخست سال جاری ارائه داد و افزود: در این مدت هم بیش از ۳۰ هزار نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که ۲۶ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند و از این میزان هم بیش از چهار درصد اهداکنندگان بانوان بودند و حدود ۴۷ درصد هم اهداکنندگان مستمر خون بودند.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰ هزار واحد و فرآورده خونی به مراکز درمانی تحویل دادیم، گفت: در این مدت با همیاری و همدلی مردم در اهدا خون، بیش از ۹۰ درصد نیازهای مراکز درمانی استان تامین شد.

دکتر میرزاده بر ترویج اهدا خون و فرهنگ سازی آن تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه آمار اهدا خون در بانوان به طور میانگین در کل کشور پنج درصد است که بسیار کم است چرا که باورهای غلط در بانوان علت پایین بودن این آمار است که با برنامه ریزی و فرهنگ سازی می‌توان شاهد حضور بیشتر بانوان برای اهدا خون باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اهدا خون باید همیشگی باشد، گفت: بیماران بسیاری به فرآورده های خونی نیازمندند لذا اهدا خون نباید به یک تاریخ و مناسبت خاص محدود شود چرا که برخی از فرآورده های خونی مانند پلاکت فقط سه روز قابل استفاده است و اگر این فرآورده را نداشته باشیم بیماران بسیاری با مشکل مواجه می شوند.

وی در پایان گفت : فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان ها به صورت منظم ادامه دارد و از ابتدای سال اعزام تیم‌ها به شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب و قصرشیرین هفته ای یک روز، شهرستان سنقر ماهی ۲ بار و شهرستان های پاوه و روانسر ماهی یک روز در دستور کار قرار داشته و این روند ادامه دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا