سمنان

آب؛ مانع جدی توسعه صنعتی سمنان/ طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان عملیاتی شود

آب؛ مانع جدی توسعه صنعتی سمنان/ طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان عملیاتی شود

به گزارش یولن از سمنان، محمدرضا باقری، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار با عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضع شهرک‌ها و نواحی صنعتی حوزه انتخابیه، برنامه‌های این شرکت را در راستای تأمین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات صنایع تشریح کرد.

وی، هدف شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان را صیانت از صنایع دانست و بیان کرد: آنچه دنبال می‌شود، پیشرفت و توسعه صنعت است که منجر به ایجاد تولید و اشتغال پایدار در استان خواهد شد.

باقری با بیان اینکه مسأله تأمین آب یکی از موانع جدی توسعه صنعتی و اقتصادی سمنان است، خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان به شهرک و منطقه ویژه اقتصادی این شهر، بخشی از مشکلات کمبود آب واحدهای صنعتی و صنعتگران در این مناطق حل‌شدنی است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه در حوزه آب چالش جدی برای صنایع حوزه انتخابیه وجود دارد، متولیان امر باید به‌منظور رفع این مشکل اساسی و اجرای هر چه سریع‌تر طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب پای کار باشند.

وی تأکید کرد: استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها به‌عنوان منبع آب پایدار و گام مؤثر در توسعه صنعتی مطرح است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح یکی از مطالبات جدی مدیران صنایع شهرک صنعتی سمنان است.

باقری بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، خواستار تکمیل و اتمام این طرح با هدف تسهیل در رفت‌وآمد قشر کارگر و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی تولیدات واحدهای صنعتی است.

به گزارش فارس؛ سمنان، مهدی‌شهر و سرخه دارای پنج شهرک و دو ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، هفت هزار و ۲۱۹ هکتار اراضی در اختیار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا