اجتماعی

آخرین اخبار از جذب و استخدام پرسنل اورژانس/ گام نهایی خرید ۱۰۰۰ دستگاه موتورآمبولانس

پیمان صابریان رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مهمترین برنامه‌های سازمان اورژانس در دوره جدید اظهار داشت: جذب نیروی انسانی مهم‌ترین برنامه اورژانس است که امیدواریم با کمک دولت جدید این موضوع محقق شود. نیاز است تعداد زیادی جذب شود، قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز بسته شده و مناقصه آن انجام شده است و در حال نهایی شده است.

وی ادامه داد: خرید هزار دستگاه موتور آمبولانس نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی در سراسر کشور توزیع شود افزود: مناقصه این کار نیز در مراحل نهایی است. در شهر تهران طی چندسال گذشته حقوق پرسنل اورژانس افزایش چشمگیری داشته است به وری که با تلاش های صورت گرفته این رقم بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گفته صابریان، با توجه به سختی کار نیروهای اورژانس هدف ما این است که حقوق آنها مجددا افزایش پیدا کرده و ساعت کاری نیز کاهش یابد که این موضوع با جذب نیروی انسانی محقق خواهد شد. ما باید متناسب با تعداد نیروی مورد نیاز هر شهر اقدام به جذب پرسنل جدید کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه توجه به موضوع رفاه پرسنل اورژانس از دیگر برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود اظهار داشت: توجه به خدمات ورزشی و استفاده از خدمات باشگاه‌های ورزشیو ایجاد تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف نیز می‌تواند کمک زیادی به بهبود روحیه پرسنل اورژانس کند که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

صابریان ادامه داد: اورهال آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها نیز از دیگر اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موضوع ایجاد اورژانس ریلی برنامه‌های خوبی توسط سازمان اورژانس به مترو ارائه شد گفت: متاسفانه واگن‌های لازم برای راه‌اندازی این خدمت در اختیار ما قرار نگرفت و باید این موضوع در دولت جدید پیگیری شود.

صابریان افزود: در شهر تهران تعداد نیروهای اورژانس باید به دو برابر افزایش یابد، این موضوع مسئله جدیدی نیست و سازمان با کمبود نیرو مواجه است و دولت قبل همکاری کافی برای جذب نیرو در اورژانس نداشت. برای تحقق این موضوع چارت سازمان باید بازبینی شود و ردیف و پست‌ها مشخص شود تا بتوانیم از طریق آزمون استخدامی نیروهای جدید جذب کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تبدیل وضعیت نیروها از جمله برنامه‌هایی است که تلاش خواهیم کرد در هیات امنا مصوب کنیم که افرادی که مدت زمان مشخصی در اورژانس تهران فعالیت داشته‌اند تبدیل وضعیت شوند و به صورت پیمانی از خدمات آنها استفاده شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که در دوران کرونا با توجه به افزایش چندبرابری ماموریت‌های اورژانس و کمبود نیروی موجود چگونه ماموریت‌ها  خدمان اورژانس مدیریت شد اظهار داشت: بسیاری از پرسنل ما قبل از شیوع بیماری کرونا ۲۴ ساعت مشغول به کار بودند و ۴۸ ساعت استراحت می‌کردند اما در شرایط بحران و با توجه به نیاز هموطنان زمان استراحت آنها کاهش یافت. بدون شک نیروهای اورژانس بدون هیچ چشمداشتی خدمات زیادی را ارائه دادند که در راستای تحقق خدمت رسانی بیشتر و بهتر چینش نیروهای تغییر یافت، نیروها در ساعتی که با پیک ماموریت‌ها مواجه هستیم استفاده کردیم و تغییر ساعت کاری موتور آمبولانس‌ها باعث شد علاوه بر اینکه نیروها زمان لازم برای استراحت داشته باشند خدمات خوبی را به هموطنان ارائه دهند.

وی افزود: شناور شدن ساعت کاری و کاهش زمان ماموریت‌ها از ۶۲ دقیقه به ۴۷ دقیقه از دیگر اقدامات ما برای مدیریت ماموریت‌ها در بحران کرونا بوده است که با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پاسخگویی اورژانس تعداد استیشن‌های ما از ۳۸ به ۷۲ استیشن رسید و از ظرفیت دورکاری پرسنل نیز برای این کار استفاده شده است گفت: همین موضوع باعث شد حتی در شرایط بحران زمان پاسخگویی به مددجویان کاهش پیدا کند.

صابریان عنوان کرد: در اوج بحران نیز زمان رسیدن بر بالین بیماران نیز افزایش نیافت به دلیل اینکه هنوز درصد قابل توجهی از مصدومان نیازمند خدمات اولیه هستند و نیازی به انتقال به بیمارستان ندارند اما افراد مبتلا به کرونا یا آسیب دیده بر اثر حوادث بلافاصله در صورت نیاز به بیمارستان منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما افزایش تعداد پایگاه‌ها در مناطق روستایی و بین شهری است توضیح داد: در اولین گام باید برآوردی از تعداد جمعیت مناطق روستایی به دست آوریم و بر اساس نیاز منطقه و با توجه به فواصل پایگاه‌های جدید احداث کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه طی دوسال اخیر بودجه خوبی در اختیار سازمان اورژانس قرار گرفت گفت: از سویی شیوع بیماری کرونا هزینه‌های ما را به شدت افزایش داد. با توجه به اینکه در سیستم ما لوازم مصرفی زیادی مصرف می‌شود بودجه ما تحلیل پیدا کرده است، همچنین انجام طرح ضربتی واکسیناسیون نیز هزینه‌های ارائه خدمت را افزایش داده است و نیازمند بودجه کمکی هستیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا