کرمانشاه

آزادسازی ۱٠۵ زندانی جرائم غیرعمد در کرمانشاه توسط ستاد دیه در سال جاری

آزادسازی ۱٠۵ زندانی جرائم غیرعمد در کرمانشاه توسط ستاد دیه در سال جاری

بابک ترابی در گفتگو با خبرنگار یولن کرمانشاه، اظهار کرد: ستاد دیه یک ستاد مردمی است و مأموریت این ستاد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است.

وی افزود: طبق تعریف قانون، ١٧ جرم جزء جرائم غیرعمد و در حوزه کار ستاد دیه است و بعد از ورود زندانی به داخل زندان مددکاران پرونده‌ها را بررسی و افرادی که مشمول ستاد دیه باشند را معرفی می‌کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه در خصوص روند فعالیت این ستاد، تصریح کرد: تحقیقات میدانی و جلسات تفاهم برگزار می‌شود و در نهایت با منابع در اختیار ستاد دیه مرکز و منابع استان که از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود، اقدام به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عناوین شامل تصادفات و دیه ها و حوادث کارگاهی و بدهکاری های مالی غیرکلاهبرداری است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری آزادسازی ۱٠۵ نفر توسط ستاد دیه انجام شده که شامل ۶ نفر خانم و ۹۹ نفر آقا بوده است.

این مسئول اذعان کرد: آزادسازی یک فرایند است که بودجه آن از محل‌های مختلف مانند ستاد دیه (با توجه به نوع پرونده از محل جمع‌آوری کمک‌های ستاد دیه) کمک بیمه‌ها، پرداخت وام، اخذ گذشت شاکی، احضار دادگاه و آورده خانواده مددجو یا زندانی جمع‌آوری می‌شود.

ترابی تشریح کرد: برای آزادسازی این ۱٠۵ نفر، ستاد دیه ٩٠ میلیارد ریال کمک کرده است و بخشی از آن توسط ستاد دیه کشوری تامین شده است.

وی اذعان کرد: از دیگر فعالیت‌های ستاد دیه، برگزاری جلسات تفاهم است که در این جلسات کار فرهنگسازی به منظور تقویت فرهنگ گذشت برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ١۴ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان اخذ گذشت شاکی در ۶ ماه ابتدایی سال تا کنون داشته‌ایم و تعدادی از خیرین به صورت مستمر و ماهیانه یا طی مراسم (خیرات و ختم) هزینه را به عنوان کمک به ستاد دیه اعطا می‌کنند.

ترابی تأکید کرد: بخش دیگری از این هزینه توسط گلریزان ماه مبارک رمضان دریافت می‌شود و با پیوستن به پویش کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و مالی، مهرورزی مردم کرمانشاه به نمایش در می‌آید.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا