فرهنگ و هنر

آزاده فلسطینی پس از ۱۹ سال اسارت آزاد شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «مجدی القبیسی» آزاده فلسطینی روز پنج شنبه (دیروز) پس از تحمل ۱۹ سال اسارت در زندان «تل آویو» آزاد شد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم نوامبر ۲۰۰۲ و در بحبوحه انتفاضه دوم با یورش به خانه «مجدی القبیسی» در شهرک «عبوین» در منطقه رام الله، او را دستگیر کرده و به مدت دو ماه تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دادند. در این مدت او هیچ دسترسی به فضای خارج از بازداشتگاه و وکیل نداشت و خانواده مجدی برای سال‌ها از ملاقات با او منع بودند. پس از آن بی دادگاه رژیم صهیونیستی او را به جرم عضویت در گردان «عز الدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس و مشارکت در تیراندازی به سوی خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست، به ۱۹ سال زندان محکوم کرد.

این آزاده فلسطینی، پیش از بازداشت در دانشگاه «بیرزیت» مهندسی کامپیوتر تدریس می‌کرد و پس از بازداشت از کار خود نیز باز ماند. او در طول سال‌های بازداشت در سال ۲۰۰۸ توانسته بود کل قرآن کریم را حفظ کند.

 

 

طبق آخرین آمار (شهریور ماه) شورای امور اسرای فلسطینی (وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین) ۴۸۵۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که تحت نقض فاحش حقوق اولیه خود قرار دارند. در بین اسرا همچنین ۴۳ زن و ۲۲۵ کودک حضور دارند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا