کرمان

آزادی بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف کرمان

آزادی بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف کرمان

به گزارش یولن از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان دیدار با رئیس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان اظهار کرد: شورهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص‌های مختلف از شوراهای برتر کشور به شمار می‌رود و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

وی گفت: افزایش چشمگیر پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان یکی از آسیب‌های پیش روی قوه قضاییه به شمار می‌رود و سال گذشته ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی ۱۳ درصد رشد داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد و قوه قضاییه در این راستا بنا دارد از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده کند.

موحد با اشاره به اینکه افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده‌ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیست، تاکید کرد: گسترش فضاهای اداری و نیروهای انسانی کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می‌دهد و از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه‌ای انجام شود.

وی اضافه کرد: در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شوراهای حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شوراهای حل اختلاف و … استفاده کرد.

موحد با اشاره به اینکه نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش افزایش داشته است، گفت: در حوزه آزادی زندانیان بالغ بر ۷۶۰ زندانی در سال گذشته از زندان ها آزاد شده اند و در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین و اولیای دم مقتول و محکوم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا