البرز

آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل ۷ سال حبس

آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل ۷ سال حبس

به گزارش یولن از کرج، احمد نوروزی، رئیس شورای حل اختلاف استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره عفو محکوم به اعدام در ماه مبارک شعبان با گذشت خانواده مقتول در نتیجه تلاش اعضای شورای حل اختلاف کرج گفت: این فرد متهم به قتل، نزدیک به ۷ سال در زندان بود و پس از سیر مراحل رسیدگی بر اساس حکم صادره از شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تایید دیوان عالی کشور به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: با توجه به دادنامه و حساسیت زیادی که در خصوص پرونده به دلیل نحوه قتل وجود داشت اولیای دم به هیچ وجه حاضر به مذاکره و حتی حضور در شورا نبوده و خواستار اجرای حکم قصاص بودند.

نوروزی بیان کرد: با توجه به مراجعات متعدد خانواده مددجو و تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای حل اختلاف کرج؛ بالاخره اولیای دم مقتول در دفتر شعبه ۷۴ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه کرج و اجرای احکام کیفری حضور یافته و بدون دریافت هیچگونه مبلغی از انجام حکم قصاص انصراف و رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز یادآور شد: پس از سیر مراحل قانونی، مددجو بر اساس حکم دادگاه از بابت جنبه عمومی به ۴ سال حبس محکوم شده بود که با پیگیری‌های انجام شده از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا