البرز

آغاز طرح سلامت نوروزی در البرز/اعزام ۵۱ تیم بازرسی به مناطق پر تردد

آغاز طرح سلامت نوروزی در البرز/اعزام ۵۱ تیم بازرسی به مناطق پر تردد

شهاب مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از آغاز طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: این طرح هم زمان با سراسر کشور طرح سلامت نوروزی با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹ در نوروز سال ۱۴۰۱ در استان البرز آغاز شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: این طرح که شامل نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن پرتردد، کنترل رفتارهای پرخطردر راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی و … می‌باشد با حضور فعال بازرسان سلامت محیط، از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

مستوفی با اشاره به اینکه در این طرح ۵۱ تیم بازرسی به مناطق شهری و روستایی و مسیرهای پرتردد سفرهای نوروزی اعزام شده‌اند، ادامه داد: ۱۰۶ مورد نظارت و بازرسی مشترک با حضور کارشناسان سازمان‌ها و دستگاه‌های ناظر استانی در این طرح فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۸۰۱ مورد بازرسی از  مراکز اقامتی، پایانه های مسافربری، اماکن بین راهی، مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آب رسانی صورت گرفته است، اظهار کرد: ۴ مورد از واحدهای متخلف دارای نواقص بهداشتی بحرانی که می‌تواند اثر مستقیم برسلامت افراد داشته باشند پلمب شدند.

مستوفی از معرفی ۱۱ واحد صنعی متخلف و دارای نواقص بهداشتی به مراجع قضایی خبر داد و یادآور شد: همچنین ۳۱۶ مورد کنترل کلر باقیمانده آب شرب و آب مصرفی جهت اطمینان از صحت و کیفیت گندزدایی آب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۱ مورد نمونه برداری آب شرب جهت کنترل کیفیت میکروبی آب مصرفی انجام شده است، تصریح کرد: تعداد ۴۵۴ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی، آلودگی سطوح و دمای فرآوری مواد غذایی و … با تجهیزات پرتابل بازرسی و ۳۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی مشکوک در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا