بین الملل

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، فرماندهی عملیات مشترک عراق (به عنوان ستاد کل نیروهای مسلح) صبح امروز (شنبه) از آغاز دومین مرحله از عملیات گسترده «اراده سخت» علیه تروریست‌های داعش در استان الانبار و غرب عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در بیانیه عملیات مشترک عراق آمده است که فرماندهی عملیات الانبار، کربلا و الجزیره، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای پلیس محلی و همچنین یگان‌های الحشد العشبی مشارکت دارند. همزمان نیروی هوایی نیز پشتیبانی از نیروهای میدان را بر عهده دارد.

مرحله اول این عملیات در نهم فروردین آغاز شد و پس از سه روز با پاکسازی بخش های وسیعی از استان‌های الانبار، نینوی و صلاح‌الدین به کار خود پایان داد.

همزمان خبرگزاری رسمی عراق نیز از حضور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در جمع فرماندهان در استان الانبار خبر داد. در بیانیه دفتر الکاظمی آمده است که پیش از آغاز عملیات، کار اطلاعاتی دقیق انجام شده و همچنین در این عملیات نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و یگان‌های نظامی دیگر نیز حضور دارند.

همچنین «ابوفدک المحمداوی» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در مرکز فرماندهی ارتش در استان الانبار حضور یافته است تا به روند عملیات نظارت داشته باشد.

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

 

در این راستا، «قاسم مصلح» فرمانده الحشد الشعبی در استان الانبار به رسانه‌های عراقی گفته است که بیش از ۱۲ هزار نیروی الحشد در قالب چهار تیپ در این عملیات مشارکت دارند. به گفته وی قرار است تا نیروهای تحت نظر وی ۱۰ محور را پاکسازی کنند و نیروهای ارتش نیز پاکسازی چهار محور را بر عهده گرفته‌اند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در جولای ۲۰۱۷ و آزادی شهر موصل، اما تروریست‌های داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و صعب‌العبور و مناطق کوهستانی پراکنده شده و هر از گاهی دست به عملیات علیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان می‌‌زنند. همچنین مناطق مرزی عراق و سوریه نیز از نقاظ اصلی تمرکز تروریست‌های داعش به شمار می‌رود.

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق

 

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا