بین الملل

آغاز مذاکرات ترکیه و امارات برای توافق جامع اقتصادی

آغاز مذاکرات ترکیه و امارات برای توافق جامع اقتصادی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزرای تجارت ترکیه و امارات عربی متحده روز گذشته (سه شنبه) گفت‌وگوهای دوجانبه خود برای ایجاد توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی بین دو کشور را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» و در همین چارچوب، «مهمت موش» وزیر تجارت ترکیه با «ثانی بن احمد الزیودی» وزیر تجارت خارجی دولت امارات یک نشست مطبوعاتی در استانبول برگزار کرد.

وزیر تجارت ترکیه و ضمن ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات مشارکت جامع اقتصادی با امارات، اذعان کرد: سفر اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه  به ابوظبی و دبی [به همراه یک هیات بلندپایه از وزرای این کشور] مرحله جدیدی از روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را به روی دو کشور گشود.

وی با اشاره به اینکه امارات بزرگترین شریک تجاری ترکیه در خلیج‌فارس است، افزود: دیدارهایی که در آن سفر صورت گرفت، پایه و اساس مذاکرات کنونی برای توافقنامه شراکت جامع اقتصادی بین آنکارا و ابوظبی را تشکیل دادند.

مهمت موش یادآور شد که با اجرایی شدن توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی، برای دو کشور ممکن است مجدداً و باسرعت حجم تبادلات تجاری خود را به ۱۵ میلیارد دلار برسانند؛ حجمی از تبادل اقتصادی که سال ۲۰۱۷ هدف‌گذاری شده بود.

وزیر تجارت خارجی امارات نیز به نوبه خود ضمن اعلام خرسندی از روند مذاکرات اقتصادی با ترکیه، اشاره کرد: «کار را برای تحقق گام‌های مهمی با تمام کشورهای جهان در جهت انعقاد توافقنامه‌های شراکت اقتصادی آغاز کرده‌ایم».

الزیودی در ادامه صحبت‌های خود ترکیه را شریکی مهم برای ابوظبی خواند و این توافقنامه شراکت اقتصادی را باعث پویایی اقتصاد امارات توصیف کرد؛ توافقنامه‌ای که به گفته وی سطح و حجم تبادلات بین دو کشور را ارتقا خواهد داد.

دو ماه گذشته رئیس‌جمهور ترکیه پس از ده سال سفری رسمی به امارات داشت و طی آن با مقامات ارشد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو داشت. از نتایج سفر اردوغان به امارات در راس هیاتی بلندپایه، انعقاد ۱۳ سند همکاری با این کشور بود.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا