کرمان

آغاز مرمت و بازگشایی راه‌های مناطق سیل‌زده در جنوب کرمان

آغاز مرمت و بازگشایی راه‌های مناطق سیل‌زده در جنوب کرمان

به گزارش یولن از جنوب کرمان، مجتبی محمودی با بیان اینکه همچنان در برخی از مناطق سیل‌زده سیلاب و طغیان رودخانه‌ها فروکش نکرده است، اظهار کرد: اولویت بازگشایی راه‌ها در مناطق سیل‌زده با محورهای شریانی و اصلی است.

وی از بسیج تمام امکانات ماشین‌آلات سنگین راهداری در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: علاوه بر توان ماشین‌آلات راهداری در ادارات شهرستانی، دستگاه های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاضر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند .

محمودی با اشاره به اینکه همچنان ۲ محور اصلی، ۵ محور فرعی و ۴۵ راه روستایی به‌علت طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌بودن در جنوب کرمان مسدود است، ادامه داد: با شرایط طغیان رودخانه‌ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه‌های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی‌توان انجام داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از خسارت   ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت: بیش از  ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین  ۲۰  تا  ۵۰  درصد دُچار خسارت شده است.

وی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه به مناطق خسارت‌دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد و به تخریب ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره‌های هدایت سیلاب  و  خسارت به بیش از هزار  کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان به‌علت جاری‌شدن سیلاب اشاره کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ‌زنی به‌کار گرفته است، افزود: میزان خسارت‌ها در شهرستان‌های جنوبی بالا است و به‌علت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاه‌های سنگین و بعُد مسافت مناطق خسارت‌دیده باید با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل‌زده را انجام دهیم.

وی متذکر شد: بازگشایی محورهای خسارت‌دیده و متاثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان‌ها و مناطق سیل‌زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شده است.

انتهای پیام ۸۰۰۳۲/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا