بین الملل

آلمان به دنبال کمک تسلیحاتی بزرگ به اوکراین

آلمان به دنبال کمک تسلیحاتی بزرگ به اوکراین

به گزاش سرویس بین‌الملل یولن، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان قصد دارد حجم قابل توجهی تسلیحات نظامی برای اوکراین در نظر بگیرد.

یک منبع در دولت آلمان روز جمعه گفت که شولتز خواستار هزینه دو میلیارد یورو تجهیزات نظامی جدید است که اغلب آن نیز برای کمک به اوکراین در نظر گرفته می‌شود.

روسیه این هفته یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

آمریکا همچنین ارسال سامانه‌های ضدهوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در ازای آن، سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در اسلواکی مستقر کرده است.

تصمیم آمریکا برای ارسال محموله جدید تسلیحاتی به اوکراین که به گفته واشنگتن پست ظرف چند روز آینده به این کشور می‌رسد، پس از آن گرفته شد که «ولودیمیر زلنسکی» درخواست‌ها برای دریافت کمک نظامی از متحدان غربی را تشدید کرد.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال سلاح به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفته است، پس از آنکه ایالات متحده کمک‌های نظامی را به منطقه منتقل کرد، نیروهای اوکراینی آن‌ها را به داخل کشورشان خواهند برد و «هرچه کمتر در این‌باره صحبت شود، بهتر است».

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا