بین الملل

آلمان پیش‌شرط لغو تحریم‌های روسیه را اعلام کرد

آلمان پیش‌شرط لغو تحریم‌های روسیه را اعلام کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین لغو نخواهد شد، مگر اینکه مسکو نیروهای خود را از کشور همسایه خارج کند.

وی در مصاحبه امروز (یکشنبه) با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که آتش‌بس تنها می‌تواند گام اول در خصوص رفع تحریم‌ها باشد. بائربوک اظهار داشت: «برای ما واضح است که تحریم‌ها تنها در صورتی قابل برداشتته شدن هستند که روسیه نیروهایش را خارج کند» و افزود: صلح بر اساس شرایط دیکته شده از سوی روسیه امنیت را برای اوکراین یا اروپا به ارمغان نخواهد آورد. در بدترین حالت، این دعوت به جنگ بعدی خواهد بود – حتی نزدیکتر به مرزهای ما.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان همچنین مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین به طور جبران ناپذیری صلح در اروپا را به هم ریخته و هیچ بازگشتی به دوران قبل از ۲۴ فوریه وجود ندارد، زمانی که به گفته بائربوک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «عملیات نظامی ویژه» را به‌رغم تضمین‌های قبلی دولت او که گفته بود هیچ حمله‌ای علیه اوکراین طراحی نشده، اعلام کرد.

بائربوک گفت: ما دیگر هرگز نمی‌توانیم تنها به وعده‌های پوتین تکیه کنیم. جامعه بین‌المللی این مسئولیت را دارد که اطمینان حاصل کند که اوکراین به اندازه کافی قوی است تا تصمیمات خود را بگیرد. این اوکراینی‌ها هستند که در این جنگ جان خود را از دست می‌دهند و تحت اشغال روسیه با ظلم و ستم تهدید می‌شوند. هیچ کس حق ندارد به آن‌ها دیکته کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا پنج بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده و اکنون در حال بررسی بسته ششم است. این محدودیت‌ها که در بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه اعمال می‌شود، از سوی مسکو غیرقانونی و غیر موجه تلقی می‌شود.

روسیه در اواخر فوریه، پس از علمکرد ناموفق کی‌یف در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد، و در نهایت به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی مسکو، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد. پروتکل مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق جدا شده در داخل کشور اوکراین طراحی شد. کرملین از آن زمان خواسته که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده و ادعاهایی را که قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا