بین الملل

آلمان ۳۵ جنگنده «اف-۳۵» می‌خرد

آلمان ۳۵ جنگنده «اف-۳۵» می‌خرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در حالی که فشارهای کشورهای غربی به روسیه به دلیل بحران اوکراین ادامه دارد، تحرکات آلمان برای تقویت قدرت نظامی این کشور تشدید شده است.

خبرگزاری آلمان (دی‌پی‌ای) گزارش داد که ارتش این کشور خواهان خریدن ۳۵ جنگنده «اف-۳۵» است. منابع دولتی آلمان به این خبرگزاری گفتند، دولت فدرال آلمان می‌خواهد نیروی هوایی این کشور را به جنگنده‌های اف-۳۵ ساخت آمریکا مجهز کند.

طبق این گزارش، قرار است دولت فدرال آلمان جت‌های جنگنده ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» را جایگزین هواپیماهای ناوگان «تورنادو» کند که بیش از ۴۰ سال قبل برلین نیروی هوایی خود را به آن مجهز کرده بود.

طبق گفته منابع دولتی در آلمان، مقام‌های نیروهای مسلح این کشور در نظر دارند که ۳۵ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کنند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان ماه گذشته میلادی ضمن محکوم کردن «حمله روسیه به اوکراین» اعلام کرد، دولت این کشور در اقدامی بی سابقه در نظر دارد مخارج و هزینه‌های دفاعی آلمان را به بیش از دو درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

صدر اعظم آلمان در حالی که کشورش از زمان آغاز بحران اوکراین به اقداماتی از قبیل ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به کی‌یف و تحریم مسکو دست زده است، هفته گذشته پس از نشست سران اتحادیه اروپا گفت، نباید نخ مذاکرات با روسیه درباره اوکراین قطع شود.

اولاف شولتز افزود: «مهمترین چیز ساکت کردن صدای سلاح است. وجود مذاکرات عالی است اما در حالی که هر روز زندگی مردم، ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و آرزوهایشان ویران می‌شود نباید طولانی شود. به جای اوکراینی‌ها تصمیم ‌گیری نمی‌کنیم و آنها در سایه این اوضاع خطرناک باید تصمیم گیری کنند که چه چیزی برای کشورشان درست است».

قصد دولت آلمان برای خریداری جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در حالی خبرساز شده است که بحران اوکراین و روسیه روز یکشنبه (امروز) وارد نوزدهمین روز خود شده و درگیری‌ها ادامه دارد (برای اطلاع از آخرین خبرها اینجا را کلیک کنید).

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا