سمنان

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان در سمنان/ محورهای پرخطر برف‌گیر مسدود است

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان در سمنان/ محورهای پرخطر برف‌گیر مسدود است

به گزارش یولن از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع بررسی وضع و شرایط جوی استان سمنان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ را به‌منظور نزول بارش برف و باران شاکر بوده و امیدواریم بارش‌های بسیار ضروری و ارزشمند این فصل در قالب برف همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: از تدبیر انجام‌شده توسط فرمانده پلیس‌راه استان سمنان به‌منظور مسدود کردن محورهای پرخطر برف‌گیر و پیشگیری از ایجاد مشکل برای مسافران سپاسگزارم.

استاندار سمنان ادامه داد: فرمانداران استان به‌منظور پیشگیری از خطر و مدیریت بحران، در شب گذشته به‌صورت میدانی در مناطق مختلف استان حضور داشتند که از این بابت از آنها قدردانی می‌کنم.

هاشمی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های خوب انجام‌شده در منطقه کالپوش، چنانچه در تأمین تجهیزات نیاز به حمایت و مشارکت ستاد مدیریت بحران است، این اقدام در اسرع وقت صورت گیرد.

وی گفت: شرکت گاز استان سمنان از پتانسیل صدا و سیمای مرکز سمنان در اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مصرف بهینه گاز استفاده کند.

استاندار سمنان بیان کرد: تأمین آرد برای روستاهای استان سمنان انجام ‌شده است؛ اما چنانچه روستایی نیاز به آرد ذخیره دارد، به مقدار کافی در اختیار آنان قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به استمرار وضع ناپایدار جوی و همچنین احتمال سرما و یخبندان در امشب، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تأمین سوخت، نان و دارو تحت هر شرایطی باید برای مناطق مختلف استان سمنان انجام شود، افزود: دهیاران روستاهای در مسیر تردد مسافران، مساجد و سالن‌های ورزشی و … را برای پیش‌بینی مدیریت بحران آماده نگه دارند.

استاندار سمنان ادامه داد: تأمین سوخت در مناطق روستایی استان که از نعمت گاز لوله‌کشی برخوردار نیستند، حتماً موردتوجه قرار گیرد تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

هاشمی گفت: از امیر غلامی، فرمانده لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار و عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)، به‌واسطه زمینه‌سازی برای کلنگ‌زنی پروژه ۵۱۶ واحدی طرح جهش تولید مسکن (شهید زرهرن) تشکر کرده و انتظار دارم به‌منظور مدیریت بحران و نیاز به خدمات‌رسانی احتمالی به مسافران، آمادگی کامل را داشته باشند.

وی عنوان کرد: مدیریت امور عشایری استان سمنان نهاده‌های دامی موردنیاز را به دامداران و به‌ویژه عشایر استان تحویل داده و پیگیری در این خصوص را به انجام رساند.

استاندار سمنان بیان کرد: دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها امر بسیار مهمی است که باید اداره کل غله استان سمنان با مشارکت سازمان صمت و همکاری فرمانداری‌ها نسبت به تحقق آن تدبیر کند.

هاشمی با بیان اینکه در هر شهرستان، نانوایی‌های دوگانه‌سوز به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز فعال شوند، خاطرنشان کرد: در حوزه کمربندی دامغان تدبیر خوبی صورت گرفته و در هنگام بوران و یخبندان مردم به داخل شهر هدایت شده‌اند که از انجام این اقدام به‌موقع قدردانی می‌شود.

به گزارش فارس؛ پنج محور برف‌گیر استان سمنان از جمله محورهای شهمیرزاد- کیاسر، چشمه‌علی دامغان- کیاسر، شاهرود- آزادشهر، شاهرود- گرگان- توسکستان و دیباج- گلوگاه به منظور تأمین ایمنی جاده‌ای در برف و کولاک مسدود است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا