بین الملل

آماده باش شدید در فرودگاه‌های پاکستان

آماده باش شدید در فرودگاه‌های پاکستان

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران از آماده باش بالای تمامی فرودگا‌های  پاکستان همزمان با بروز نآرامی‌های داخلی در این کشور خبر دادند.

 به نوشته روزنامه «ایندیا تودی» رسانه‌های پاکستان نوشتند که همه فرودگاه‌های پاکستان در حالت آماده‌باش شدید هستند و مقامات دولتی نمی‌توانند بدون مجوز به خارج از کشور سفر کنند.

منابع مطلع افزودند که مرخصی تمامی ماموران انتظامی و اداری اسلام آباد لغو و وضعیت اورژانسی در بیمارستان‌های اسلام آباد اعلام شده است. قرار بود که روز شنبه در نشست مجلس پاکستان، طرح «عدم اعتماد» به دولت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

طبق دستور کتبی دیوان عالی پاکستان، رئیس پارلمان موظف شده است طبق دستور جلسه سوم آوریل مجلس ملی، طرح عدم اعتماد به نخست وزیر را ادامه دهد. پس از چند روز بررسی در نهایت دیوان عالی پاکستان حکم انحلال مجلس این کشور را خلاف قانون اساسی اعلام و آن را لغو کرد.

بر این اساس و با ابطال حکم «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان در مورد انحلال مجلس این کشور، پارلمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دیوان عالی پاکستان در ادامه، تصمیم نائب رئیس مجلس در مورد رد کردن طرح عدم اعتماد به «عمران خان» نخست‌وزیر را نیز خلاف قانون اساسی اعلام و خارج از حوزه اختیارات وی دانست.

نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به حکم دیوان عالی این کشور و لغو انحلال مجلس گفت: «دولت تحمیلی را نمی‌پذیرم و به خیابان‌ خواهم آمد.»

عمران خان در اولین سخنرانی خود خطاب به ملت پس از تصمیم دیوان عالی کشور در مخالفت با تصمیم نایب رئیس پارلمان در رد طرح عدم رأی اعتماد به دولت و نیز انحلال مجلس افزود: «از تصمیم دادگاه عالی ناامید شدم اما به قوه قضائیه احترام می گذارم.اجازه دهید بگویم که دولت تحمیلی را قبول ندارم و در انظار عمومی بیرون خواهم رفت.»

وی خطاب به مردم با بیان اینکه تصمیم دیوان عالی کشور را پذیرفتم، اظهار تاسف کرد و گفت که دلیل تصمیم نایب رئیس مجلس ماده پنجم  قانون اساسی بوده که به معنای دخالت خارجی در امور داخلی پاکستان است.

عمران‌خان افزود: «امیدوارم دیوان عالی به جدی‌ترین اتهامات مربوط به توطئه عوامل خارجی علیه دولت و تلاش برای سرنگونی آن رسیدگی کند اما در دادگاه چنین اتفاقی نیفتاد. تظاهرات مسالمت آمیز در سراسر کشور برگزار خواهد شد و من تحمیل یک دولت بر این کشور را نمی پذیرم.»

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا