سمنان

آمادگی بیش از ۱۳۳ هزار دانش آموز در بیش از یک هزار مدرسه استان سمنان

آمادگی بیش از ۱۳۳ هزار دانش آموز در بیش از یک هزار مدرسه استان سمنان

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان ،سیدجمال وزیری ۲۶ شهریورماه در نشست خبری بیا اصحاب رسانه استان اظهار کرد: هشت مدرسه جدید که دربرگیرنده ۶۲ کلاس درس جدید است برای بهره‌برداری در سال تحصیلی پیش رو به آموزش و پرورش استان تحویل شده است.

وی از برگزاری مانور ارسال تجهیزات اداری و آموزشی در استان خبر داد و افزود: فردا ۲۷ شهریور تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب این مانور توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، توزیع عادلانه تجهیزات آموزشی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این تجهیزات، مبلغ سه میلیارد تومان نیز پیش از این به حساب مدارس استان واریز شده تا آن را متناسب با نیازهای زیرساختی خود هزینه کنند.

وی از زیباسازی و رنگ‌آمیزی ۱۶۳ مدرسه مناطق محروم استان در قالب طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که همه امکانات آموزش و پرورش استان در راستای سیاستگذاری” ایران قوی-مدرسه قوی” برای تحقق یک سال تحصیلی پربار در استان سمنان بسیج شود.

وزیری همچنین از بازسازی ۱۰۵ کلاس درس استان در آستانه بهار تعلیم و تربیت خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش همکاران ما بر این است که فضایی با نشاط برای دانش آموزان فراهم کنند.

تدوین برنامه عملیاتی در همه مدارس استان

وی با بیان اینکه ایران قوی به مدارس قوی نیاز دارد ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان علاوه بر این یک شعار استانی تحت عنوان “مهر مهدوی، معلم تمدن‌ساز و مدرسه صالح” برای آموزش و پرورش استان انتخاب کرده است.

وزیری با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش تربیت نسلی بانشاط، مسئولیت پذیر، ارزشی، متعهد و انقلابی است، ادامه داد: برای تحقق این امر باید با جذب معلمین متعهد و وظیفه شناس آموزش و پرورش را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم و شهید مطهری را سرلوحه قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌مندی مدارس به عنوان یک اصل تخلف‌ناپذیر در اولویت ما قرار دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه هر مدرسه اقتضائات خاص خود را دارد از همه مدارس استان خواستیم که یک برنامه عملیاتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ داشته و خارج از آن عمل نکند.

وی همچنین با اشاره به بسیج همه امکانات برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی باشکوه مدارس در مهرماه از برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متعدد و متنوع در این ایام خبر داد.

تحصیل بیش از ۱۳۳ هزار دانش آموز در استان

وزیری از فعالیت یک‌هزار و هشت مدرسه در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ معلم در استان خود را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید آماده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به جمعیت بالای دانش آموزی در استان گفت: بیش از ۱۳۳ هزار دانش آموز امسال در بیش از یک هزار مدرسه استان به تحصیل می‌پردازند.

وی از پوشش بیش از ۹۸ درصدی در دوره ابتدایی در استان خبر داد و افزود: پوشش تحصیلی استان در دوره اول متوسطه ۹۶ و در متوسطه دوم نیز ۹۱.۵ درصد است.

افتتاح ۲ مدرسه اختصاصی اتباع در سمنان و گرمسار

وی با اشاره به وجود دانش آموزان اتباع در استان تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در استان به تحصیل می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از افتتاح دو مدرسه اختصاصی اتباع در مهرماه امسال خبر داد و اضافه کرد: یک مدرسه اختصاصی اتباع در سمنان و یک مدرسه اختصاصی دانش آموزان اتباع در گرمسار به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه اتباع در سمنان برای اول مهر تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود، افزود: مدرسه اختصاصی اتباع در گرمسار نیز تا اواخر ماه مهر آماده و تحویل این اداره کل خواهد شد.

کمبود ۱۰۰ معلم در استان

وزیری در پاسخ به پرسشی در ارتباط با کمبود معلم در مدارس این استان اظهار کرد: امسال ۷۵۰ نفر از همکاران ما در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به افتخار بازنشستگی نائل شدند و از طرفی ۵۹۷ معلم جدیدالورود امسال به همکاران ما در استان افزوده می‌شوند لذا تعدادی کمبود معلم و نیروی انسانی در استان وجود دارد که تلاش می شود این کمبود از طریق همکاران تازه بازنشسته و یا از طریق نیروی خرید خدمت جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این استان حدودا ۱۰۰ معلم کمبود دارد ادامه داد: کمبود معلم به طرق مختلف تامین می شود و مشکلی از بابت آغاز سال تحصیلی در این بخش وجود ندارد.

وی از افزایش نشاط و امیدآفرینی به عنوان یکی از سیاست های این اداره کل نام برد و گفت: در همین راستا هفت هزار و ۱۶۱ قلم کالای ورزشی به مدارس سراسر استان ارسال شده است.

وزیری وعده داد: با شروع سال تحصیلی و طی روزهای آتی اقلام بیشتری برای مدارس سراسر استان ارسال شود.

رتبه دوم استان سمنان در کتاب‌رسانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود سالن های ورزشی در استان از تهسیل برای استفاده معلمان از این ظرفیت ها خبر داد و گفت: معلمان و فرهنگیان باید به راحتی از این ظرفیت ها استفاده کنند و نباید درب هیچ سالنی به روی معلمان بسته باشد.

وی همچنین از توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب از طریق آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کتاب ها تاکنون در مدارس استان توزیع شده است.

وی به سرعت بالای توزیع کتب درسی در استان پرداخت و افزود: استان سمنان در توزیع کتاب و کتاب‌رسانی به دانش آموزان حائز رتبه دوم در کشور شده است.

۴۶

حتما بخوانید : پایان یک آدم ربایی

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا