کهگیلویه و بویراحمد

آمارهای بد از افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ مردم اختلافات کوچک را دادگاهی نکنند!

به گزارش یولن از یاسوج، حجت‌الاسلام سید محمدابراهیم ساجدی گفت: سال گذشته ۲۰ پرونده قتل با وساطت بزرگان و همچنین شورای حل اختلاف و رضایت اولیاء دم مختومه شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال جاری هم یک پرونده قتل در لنده منجر به رضایت اولیاء دم و نجات قاتل از چوبه‌دار شد.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۱۲ زندانی جرائم عمد و غیرعمد با رایزنی با شکات از زندان آزاد شدند همچنین در ۷ ماهه امسال  ۷۱ نفر به علت بدهی مالی در زندان بودند که با وساطت شورای حل اختلاف ۱۶ میلیارد و ۲۹۴ هزار ریال از طلبکاران آن ها جلب رضایت شد.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان به دنبال راهکاری هستیم که صلح، محله محور شود و یک نسخه بدل از پرونده شاکیان به مسجد همان محله ارسال و با وساطت در مساجد شاهد صلح و سازش باشیم.

حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد: متأسفانه طلاق در استان، روز به روز در حال افزایش بوده و آمارها نگران کننده است. توصیه می‌کنیم قبل از عقد فرهنگ‌سازی صورت گیرد که زوجین با تحقیق و آشنایی کامل ازدواج کنند.

وی گفت: سن طلاق در استان بین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده و زوجین پس از حداکثر ۶ سال از همدیگر جدا می‌شوند.

ساجدی در پایان از رسانه ها خواست تا ضمن آگاهی بخشی به مردم استان به جهت افزایش آستانه تحمل گفت: مردم اختلاف کوچک را دادگاهی نکنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا