سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار ورزشی
  • بین الملل
  • اقتصادی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • سیاسی
  • علمی و فناوری
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

آمریکا برای غارت بیشتر نفت سوریه، در الحسکه پالایشگاه احداث کرد

زمان انتشار: 9 ژانویه 2022 ساعت 17:35

دسته بندی: بین الملل

شناسه خبر: 155687

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آمریکا برای غارت بیشتر نفت سوریه، در الحسکه پالایشگاه احداث کرد

آمریکا برای غارت بیشتر نفت سوریه، در الحسکه پالایشگاه احداث کرد

به گزارش گروه بین الملل یولن، اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان جدایی‌طلب موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، احداث یک پالایشگاه نفت در میادین نفتی «رمیلان» واقع در استان الحسکه را کلید زدند.

یک منبع حاضر در میادین رمیلان به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «نیروهای اشغالگر آمریکایی یک پالایشگاه نفت با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ بشکه را احداث کردند».

به گفته این منبع، پس از احداث این پالایشگاه، هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر سرقت و غارت نفت سوریه از منطقه شرق سوریه توسط نیروهای آمریکایی خواهیم بود.

در همین ارتباط، منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که نظامیان آمریکایی روز گذشته یک کاروان متشکل از 79 تانکر حامل نفت سرقتی از سوریه و چند کامیون دیگر به سمت شمال عراق خارج شدند.

در همین ارتباط، منابع محلی در حومه «الیعربیه» در شمال شرق الحسکه آبان ماه گذشته گفتند که یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکایی متشکل از ۳۳ خودرو از جمله چندین تانکر حامل نفت سرقتی از منطقه «الجزیره» سوریه طی ساعات گذشته، از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد  خاک عراق شد.

به گفته این منابع، شماری از خودروهای شاسی بلند مجهز به تیربار متعلق به نیروهای دموکراتیک، این کاروان قاچاق نفت از خاک سوریه را همراهی می‌کردند و بیش از ۱۰۰ خودروی متعلق به تروریست‌های آمریکایی وارد خاک عراق شد.

اشغالگران آمریکایی، پیش از آن نیز یک کاروان شامل ۷۹ خودروی نظامی که اغلب آن‌ها خودروهای زرهی بودند از اراضی سوریه از طریق گذرگاه الولید وارد خاک عراق کردند.

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.

انتهای پیام/م


برچسب ها
سوریه ایالات متحده آمریکا غارت نفت
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 577
  • آذربایجان غربی 484
  • اجتماعی 12218
  • اخبار استانها 35
  • اخبار بورس 276
  • اخبار تکنولوژی 120
  • اخبار روز 42
  • اخبار ورزشی 15500
  • اردبیل 359
  • اصفهان 603
  • اقتصادی 11379
  • البرز 1631
  • ایلام 246
  • بازار کار 392
  • بوشهر 165
  • بین الملل 22862
  • تبلیغات 26
  • تهران 342
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 761
  • خراسان جنوبی 309
  • خراسان رضوی 668
  • خراسان شمالی 166
  • خوزستان 384
  • زنجان 310
  • سبک زندگی 437
  • سلامت 3385
  • سمنان 2082
  • سیاسی 9697
  • سیستان و بلوچستان 5
  • عکس 79
  • علمی و فناوری 8330
  • فارس 404
  • فرهنگ و هنر 5101
  • قزوین 547
  • قم 330
  • کاریکاتور 78
  • کردستان 538
  • کرمان 2091
  • کرمانشاه 478
  • کهگیلویه و بویراحمد 444
  • گلستان 315
  • گیلان 335
  • لرستان 18
  • مازندران 84
  • مرکزی 5
  • هرمزگان 398
  • همدان 603
  • یزد 160
famaserver

جدیدترین مقالات

  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش
  • 4 هفته پیش

لینکهای پیشنهادی

دانلود نرم افزار |  گلدن ویزای یونان | کابل شبکه | درریزان

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور