بین الملل

آمریکا سلاح و تجهیزات جدید وارد سوریه کرد

آمریکا سلاح و تجهیزات جدید وارد سوریه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) با عبور از مرز عراق تجهیزات لجستیکی و سلاح وارد پایگاههای این کشور در شمال شرق سوریه کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این کاروان نظامی متشکل از ۲۳ کامیون حامل انواع سلاح، تجهیزات و آذوقه از گذرگاه «الولید» عبور کرده و راهی استان الحسکه شده است.

منابع نظامی به سانا گفتند که ورود این کاروان نظامی در راستای تثبیت حضور و توسعه پایگاههای آمریکایی در شمال شرق سوریه با هدف تضمین سرقت نفت سوریه صورت می‌گیرد. سرقتی که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «قسد» نیز در آن مشارکت دارند.

تلاش آمریکا برای تثبیت خود در شمال شرق سوریه در شرایطی است که مردم محلی، و دولت سوریه این حضور را اشغالگری می‌دانند. چندی پیش اهالی روستایی در حومه قامشلی سه خودروی ارتش آمریکا که قصد عبور از روستا را داشت، مجبور به عقب‌نشینی کرده و به سمت آمریکایی‌ها سنگ پرتاب کردند. دولت دمشق نیز بارها با ارسال نامه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، حضور آمریکایی‌ها در خاک سوریه را نقض تمامیت ارضی این کشور اعلام کرده است.

هفته گذشته نیز وزارت دفاع روسیه با هشدار درباره احتمال حملات تروریستی باندهای مسلح در چهار استان سوریه گفت که اوضاع منطقه شرق سوریه در نتیجه فعالیت‌های نیروهای آمریکایی ناامن و بحرانی شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا