بین الملل

آمریکا ۲۲ نهاد دفاعی روسیه را تحریم کرد

آمریکا ۲۲ نهاد دفاعی روسیه را تحریم کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌های روسی چهارشنبه شب به وقت تهران از تحریم ۲۲ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده تصمیم گرفته است تحریم‌هایی را علیه ۲۲ نهاد روسی مرتبط با بخش دفاعی اعمال کند. کاخ سفید در بیانیه‌ای که در وبگاه خود منتشر کرد، اعلام کرد: «این اقدامات شامل تحریم‌‌های کامل علیه نهادهای دفاعی روسیه است.»

در این بیانیه آمده است: «در مجموع، ۲۲ نهاد مرتبط با دفاع روسیه، از جمله شرکت‌هایی که جنگنده، خودروهای زرهی سامانه جنگ الکترونیک، موشک‌ وهواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش روسیه تولید می‌کنند، تحت این تحریم‌ها قرار خواهند گرفت.»

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز نوشت که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را ممنوع کند.

در جبهه دیپلماتیک نیز این دو کشور به شدت وارد تنش باهم شده‌اند به طوریکه وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام غیر قانونی ایالات متحده در اخراج یک دیپلمات روسیه در سازمان ملل متحد، یک دیپلمات آمریکا مستقر در مسکو را اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بی‌میلی آمریکا به مذاکره راهی را برای روسیه جز اخراج یک دیپلمات آمریکایی از مسکو باقی نمی گذارد .مسکو همچنین از واشنگتن خواست که “منطقی” باشد و از تشدید تنش‌ها خودداری کند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود که ایالات متحده یک دیپلمات روس را از سازمان ملل اخراج کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه درباره تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه گفت: «ما آمادگی این تحریمها را داشتیم، اما انتظار نداشتیم که ورزشکاران، هنرمندان، کارشناسان رسانه و روشنفکران روس را نیز هدف قرار دهند.»

آمریکا و اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است. مسکو در مقابل پرواز هواپیماهای شرکتهای غربی به روسیه را تحریم کرده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست هیات دولت این کشور ، غرب را «امپراتوری دروغ» خواند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا