البرز

آموزش‌های دانش بنیان با هم افزایی شرکای اجتماعی ممکن است

آموزش‌های دانش بنیان با هم افزایی شرکای اجتماعی ممکن است

به گزارش یولن از کرج، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز در در همایش مدیران ستادی و استانی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال، گفت: اشتغال به شکل معمول برای کشور آسیب پذیر است و ضروری است با تکنولوژی  دانش بنیان همراه شده و کلیدی برای حل مشکل اشتغال باشد.

وی ارائه آموزش های متناسب با نیاز تولید و اشتغال را اساس کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای سازمان و نگاهی دانش بنیان خواند و افزود: نگاه ویژه به آینده پژوهی مشاغل و برای تحقق نهضت مهارت افزایی ضروری است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در نگاه نخست یک تضاد است و جوانان پرشور با کسب مهارت‌های دانش بنیان می‌توانند به معنای واقعی به تولید انبوه و ارائه خدمات جدید بپردازند.

وی اجرای طرح «کهاد» برای مهارت آموزی به دانشجویان و طرح دانش بنیان نخلستان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در  توسعه مهارت‌های دانش بنیان خواند و گفت: این سازمان در پازل توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کند و برای آینده  برنامه‌های بسیاری را در دست اقدام دارد.

حسینی نیا با تأکید بر ورود شرکای اجتماعی در حوزه مهارت آموزی، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تنهایی قادر به ارائه آموزش‌های مهارتی دانش بنیان نمی‌باشد و هم افزایی شرکای اجتماعی در توسعه نهضت مهارت افزایی دانش بنیان امری ضروری است.

وی با اشاره به ثمر بخش بودن توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار، خاطرنشان کرد: شرکای اجتماعی فعال نقش به سزایی در پیشبرد اهداف مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارند و با همکاری شرکای اجتماعی، به تعداد تمام کارخانه‌ها و مراکز صنعتی کشور کارگاه‌های آموزش مهارت در کشور خواهیم داشت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه حداقل ۵ رکن اصلی در آموزش وجود دارد که «مربی» رکن اصلی آن محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد تدوین شده است که تعداد آن بر اساس مهارت‌های دانش بنیان به ۹ هزار و ۵۰۰ استاندارد می‌رسد و باید برای ارائه این آموزش‌ها از مربیان با تجربه و خبره بهره بگیریم.

حسینی نیا راه اندازی سامانه سام (استاد مربی مدعو) را از طرح‌های مهارتی در راستای بهره گیری از مربیان با دانش روز خواند و گفت: بکارگیری مربیان حق التدریس شیوه کارآمدی در ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کسب و کار نیست و بر همین اساس طرح سام در جهت بهره گیری از استاد مربیان طراحی و راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش، همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور وبیناری محمد زلفی گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و منادی سپیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف اسکو، تبریز و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به مدت سه روز از دهم خرداد در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ج/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا