البرز

آموزش حضوری ابتدایی ها اجباری نیست

آموزش حضوری ابتدایی ها اجباری نیست

یونس جاوید نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص اجباری بودن حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس،  اظهار کرد: با توجه به آسیب هایی که آموزش مجازی برای فرآیند و کیفیت آموزش و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دارد و واکسینه شدن بیش از ۹۵ درصد دبیران آموزش و پرورش و تعداد بسیاری از دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه، زمینه حضور دانش آموزان در کلاس درس با حفظ شیوه نامه های بهداشتی فراهم است.

وی با بیان اینکه درسخنان اخیر رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تاکید بر آموزش حضوری بوده است؛ یادآور شد:  آموزش و پرورش آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان و کیفیت بخشی به فرآیندهای  آموزشی و پرورشی  را دارد.

این مسؤول در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانش آموزان در کلاس ها اجباریست یا خیر؛ گفت:  اولویت سلامت دانش آموزان خانواده ها و معلمان است و تلاش ما  بر تشویق و ترغیب اولیا و دانش آموزان بر آموزش حضوری  است.  تصمیم گیری در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس بر عهده خودشان است؛ اما تاکید و اولویت  آموزش و پرورش بر کلاس های حضوری است.

وی با اشاره به نظرات متناقض خانواده ها در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس، افزود: برخی خانواده ها تمایل دارند آموزش، حضوری باشد؛ اما برخی خانواده ها نگران سلامتی دانش آموزان هستند؛ بنابراین  روند آموزش به نحوی است که اگر تعدادی از دانش آموزان به هر دلیلی در مدرسه حضور پیدا نکنند، از آموزش دور نمانند. شبکه شاد همچنان فعال است و آموزش توسط همکاران به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.   

اختیار مدیران مدارس برای اجباری کردن حضور دانش آموزان 

جاوید نسب در خصوص اختیارات مدیران مدارس برای الزام به حضور دانش آموزان در کلاس، یادآور شد: مدیران مدارس با توجه به بخشنامه ای که وزارت آموزش و پرورش برای آنها ارسال می کند و مصوبات شورای مدرسه، برای حضور دانش آموزان تصمیم می گیرند و برای عدم حضور دانش آموزان هیچگونه اقدامی نخواهند داشت. ضمن اینکه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و براساس آن عمل می کنیم.‌

لباس فرم مدرسه اجباری نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجباری بودن لباس فرم مدارس، بیان کرد: هیچگونه الزام و اجباری برای تهیه لباس یکنواخت در مدارس وجود ندارد و دانش آموزان می توانند لباس سال های قبل را استفاده کنند و یا از لباس های معمولی که با شرایط مدرسه متناسب باشد استفاده کنند.

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا