بین الملل

آنروا:کمک کشورهای عربی به آوارگان فلسطینی یک دهم برابر شده است

آنروا:کمک کشورهای عربی به آوارگان فلسطینی یک دهم برابر شده است

به گزارش گروه بین الملل یولن، «عدنان ابوحسنه» سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی آنروا (UNRWA)، گفت که حمایت کشورهای عربی از این آژانس از ۲۰۰ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار در سال کاهش یافته است.

به گزارش روسیا الیوم، ابوحسنه همچنین با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی کمک‌های انگلیس به این آژانس، تاکید کرد: در ازای افزایش تعداد آوارگان فلسطینی و افزایش نیازهای آنها، منابع آژانس توسعه نیافته و بودجه افزایش نیافته است که این امر بر کشورهای میزبان، آوارگان و همچنین کیفیت خدمات به آنها تأثیر می‌گذارد.

سخنگوی آنروا با بیان اینکه بودجه سال ۲۰۲۲ آنروا به نسبت سال ۲۰۲۱ یک پنی هم افزایش نداشته است، گفت:  این امر با توجه به افزایش نرخ فقر، نیازها و تعداد آوارگان فلسطینی مشکل بزرگی ایجاد خواهد کرد و اعتبار موجود تنها تا مارس آینده کافی است و آژانس امیدوار است که بودجه بیشتری به دست آورد.

ابوحسنه افزود: آژانس به دنبال دریافت ۱.۶ میلیارد دلار از جامعه بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ است تا بتواند نیازهای میلیون‌ها آواره فلسطینی را پوشش دهد و ضمن ارائه خدمات برنامه‌های حیاتی برای نجات جان آوارگان از جمله آموزش، بهداشت و کمک‌های غذایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: آنروا ۸۰۶ میلیون دلار را برای بودجه برنامه‌های منظم خود  در نظر گرفته است که بودجه مورد نیاز برای خدمات اساسی آژانس مانند آموزش، بهداشت، امداد، خدمات اجتماعی و حفاظت از آوارگان است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا