بین الملل

آنکارا: از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

آنکارا: از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «علی رضا گونِی» سفیر ترکیه در عراق گفت آنکارا از تلاش‌های بغداد در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

گونِی طی دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در مورد روابط دوجانبه و همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی گفتگو کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» دفتر نخست‌وزیری عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر دو مقام همچنین بر اهمیت جلوگیری از به‌خطر انداختن امنیت و ثبات منطقه توسط گروه های تروریستی تاکید کردند.

سفیر آنکارا در بغداد با ابلاغ سلام «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به الکاظمی، تصریح کرد که ترکیه از اقدامات دیپلماتیک و اصلاحات دولت عراق و همچنین حمایت از تلاش های ضد تروریسم آن حمایت می‌کند.

پیش از این، رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که نیروهای امنیتی ترکیه با بهانه مقابله با گروهک تروریستی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بار دیگر به شمال عراق حمله کردند. (جزئیات بیشتر)

در بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی گروه پ‌ک‌ک‌ علیه ترکیه، دستکم ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان کشته شده‌اند. این گروه در فهرست سیاه آمریکا و اروپا نیز قرار دارد. داعش نیز دستکم ۱۰ حمله انتحاری، ۷ حمله بمب‌گذاری و چهار حمله مسلحانه در ترکیه تاکنون انجام داده که منجر به کشته شدن ۳۱۵ نفر و جراحت صدها نفر دیگر شده است.

یک نماینده حزب حاکم دموکرات کردستان عراق (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا