بین الملل

آنکارا: نشست پوتین و زلنسکی در ترکیه به موافقت روسیه بستگی دارد

آنکارا: نشست پوتین و زلنسکی در ترکیه به موافقت روسیه بستگی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که دیدار رؤسای جمهور روسیه و اوکراین در ترکیه در انتظار موافقت مسکو قرار دارد.

وی در همین زمینه گفت: «دیدار پوتین و زلنسکی در ترکیه با توجه به استقبال اوکراین از این نشست، به موافقت روسیه بستگی دارد».

  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که پوتین آماده دیدار با هر فردی برای بحث درباره بحران اوکراین بوده اما این موضوع نخست نیازمند توافقی درباره بندهای مذاکرات و نتایج احتمالی است.

وی افزود:  «در خصوص ابتکار ترکیه برای برگزاری دیدار میان پوتین و “ولودمیر زلنسکی” همتای اوکراینی خود در آنکارا، پایتخت ترکیه، تا کنون چنین اتفاقی حاصل نشده اما کسی چنین احتمالی را رد نمی‌کند».

پسکوف اضافه کرد: «امکان دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین در ترکیه (بر اساس ابتکار آنکارا) تا کنون به صورت عملی مورد بحث قرار نگرفته است».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا