بین الملل

آکسیوس: امارات سفر بشار اسد را به آمریکا اطلاع نداده بود

آکسیوس: امارات سفر بشار اسد را به آمریکا اطلاع نداده بود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دو منبع آگاه به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند امارات متحده عربی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را از قصد «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به آن کشور مطلع نکرده بود.

پایگاه آکسیوس نوشته سفر بشار اسد به امارات متحده عربی که نخستین سفر او طی ۱۱ سال گذشته به یک کشور عربی بود جدیدترین نشانه از سرد شدن روابط دو کشور قلمداد می‌شود.

بشار اسد جمعه وارد ابوظبی شد و با شماری از مقام‌های ارشد امارات از جمله «شیخ محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظب و «شیح محمد بن راشد المکتوم»، حاکم دبی دیدار کرد. رسانه‌های سوریه و امارات متحده عربی تنها بعد از سفر بشار اسد به ابوظبی آن را گزارش دادند. 

دو منبع آگاه به آکسیوس گفتند دولت جو بایدن از طریق رسانه‌ها از این سفر مطلع شده‌اند. آنها گفته‌اند ابوظبی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا را در جریان این سفر قرار نداده بود.

یک منبع صهیونیستی گفته که محمد بن زاید در جریان نشست شرم‌الشیخ، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر را در جریان جزئیات این سفر قرار داد.

ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در واکنش به میزبانی امارات از بشار اسد گفت: «ما از این تلاش که هدف آن ظاهراً مشروعیت‌بخشی به بشار اسد است به شدت متاسف و نگران هستیم.»

ند پرایس در نشست خبری روز دوشنبه هم گفت که مقام‌های دولت بایدن با مقام‌های اماراتی گفت‌وگو کرده و نارضایتی خودشان را از این سفر ابراز کرده‌اند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش‌های بسیاری از جمله در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک کرده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا