سمنان

آیت‌الله رئیسی: نهاده‌های دامی امانی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد

به گزارش یولن از مهدی‌شهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در دیدار با عشایر شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: توفیقی حاصل شد که امروز خدمت دامداران این منطقه باشیم و مشکلات شما را بشنویم.

وی افزود: تأمین نهاده‌های دامی و ایجاد مجتمع دامداری جزو اساسی‌ترین مسائل عشایر شهرستان مهدی‌شهر است که عمده آن‌ها به علت خشکسالی و کم‌آبی ایجاد شده و از خداوند می‌خواهیم باران رحمتش را بر این مرز و بوم نازل کند؛ چراکه با نزول باران بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید برای رفع کمبودها راهکار پیدا کنیم، ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هنر همه ما باید این باشد که بتوانیم از تهدیدها فرصت‌ها بسازیم.

رئیسی اضافه کرد: در زمان مشکلات نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و کار را کنار بگذاریم و تولید را کم کنیم، باید ببینیم چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم که مشکلات رفع شود.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی به دو نکته اشاره کرد، نخست اینکه بتوانیم ضمن کمک‌هایی که تاکنون در رابطه با دامداری و کشاورزی انجام‌ شده به نحوی نهاده دامی در اختیار دامداران قرار گیرد، اما الآن وجه را مطالبه نکنند و بگذارند وقتی دام شما به ثمر رسید، آن‌وقت طلب آن‌ها را پرداخت کنید و به نحو امانی نهاده در اختیار شما قرار داده می‌شود که شما وقتی دستتان باز شد وجه آن را پرداخت کنید.

رئیس‌جمهور افزود: موضوع دیگر هم استاندار سمنان گفت که امکان اجرای آن وجود دارد و وزیر جهاد کشاورزی هم آن را ضروری می‌داند، وجود مجتمعی است که کار شما را تسهیل کند و در واقع مهدی‌شهر قطب دامداری شود و یک مجتمع در این شهرستان ساخته شود.

رئیسی تصریح کرد: زیرساخت‌ها را استاندار سمنان آماده می‌کند و مبلغی به آن اختصاص پیدا می‌یابد و این کار هم کاملاً قابل انجام است و این مجتمع هم که خواست شما است، اینجا برپا می‌شود.

وی گفت: کار صنایع‌دستی بانوان نیز بسیار ارزشمند است و من از بانوانی که در سیاه‌چادرها زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنم و این کار بانوان باید مورد تشویق و حمایت مسؤولان قرار گیرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من از قدیم با صنایع‌دستی استان سمنان آشنایی دارم و مهم‌ترین حمایتی که می‌توانید انجام دهید ایجاد بازاری برای فروش صنایع‌دستی است؛ همانند کاری که به برکت حضرت امام رضا (ع) در آستان قدس انجام دادم و هنرمندان صنایع‌دستی خود را در آنجا به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: چون استان سمنان هم در مسیر حرم حضرت امام رضا (ع) قرار دارد، می‌توانید بازار فروش صنایع‌دستی را به اعتبار اینکه از قدیم گفته‌اند، سمنان باب الرضا (ع) است، انجام دهید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا